دوشنبه 5 آذر 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ساخت لامپی که نور خود را با حالت روحی فرد تنظیم می‌کند، مهر

گروهی از دانشمندان ایتالیایی لامپی را ساخته اند که شدت نور خود را با رمزشکنی پارامترهای بیولوژیکی انسان به خصوص خلق و خو تنظیم می کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، محققان مرکز نوآوری و ساخت تجهیزات "آی سی تی" با همکاری بخش روانشناسی دانشگاه مطالعات میلان لامپی را ساخته اند که شدت نور خود را بر اساس خلق و خوی کاربر تنظیم می کند. این لامپ می تواند نورهای رنگی مختلف را ساطع کند و با این کار به کاربر نشان می دهد که روز آرامی را طی می کند و یا از موضوعی رنج می برد.

این سیستم توانایی کنترل نور را با حالت روحی فرد دارد و تلاش می کند که نور محیط را به گونه ای تنظیم کند که شرایط آشفته فرد را به آرامش تبدیل کند.

این دانشمندان به منظور دستیابی به این هدف از بررسیهای "محاسبات احساسی" (Emotional Computing) استفاده کرده اند.

Emotional Computing می تواند حالات روحی فرد را پرونده سازی کند و ارتباط موجود میان حالت روحی یک فرد و سیگنالهای بیولوژی را نشان دهد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اولین مرحله این تحقیقات، این محققان سیستمی را توسعه دادند که حالت روحی یک فرد را از طریق اندازه گیری پارامترهای حیاتی مثل دما، ضربان قلب و میزان رسانایی الکتریکی پوست در یک پروفایل ذخیره می کند.

براساس گزارش آنسا، در قدم بعدی با استفاده از تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات، این دانشمندان یک آلگوریتم تشخیص را توسعه دادند که سیگنالهای بیولوژیکی را رمزشکنی کرده و آنها را به حالتهای روحی منطبق با این علائم ترجمه می کند.





















Copyright: gooya.com 2016