چهارشنبه 7 آذر 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نسخه‌ آزمايشی ويندوز لايومسنجر مايکروسافت منتشر شد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتی -فناوری اطلاعات


نسخه‌ی جديد برنامه‌ی پيام‌رسانی فوری مايکروسافت دارای ويژگی امنيتی جديدی خواهد بود که به کاربران گزارش می‌کند چه کسی پيام‌های ناخواسته‌ی معروف به SPIM (هرزنامه برروی مسنجر) را ارسال کرده است.

به گزارش سرويس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اين ويژگی امنيتی يکی از خصوصيات متعدد و جديد ويندوز لايو مسنجر ۹.۰ است که از روز سه‌شنبه در اختيار آزمايش‌کنندگان خصوصی اين نسخه قرار گرفت.

بر اساس اين گزارش SPIM علاوه بر آزار دهنده بودن، خطرناک است زيرا يک هکر ممکن است جزئيات اکانت مسنجر يک کاربر را به دست آورد و در نتيجه به نظر برسد يک تماس گيرنده معتبر پيام را ارسال کرده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




هکرها پس از گردآوری فهرست تماس‌های مسنجر تلاش می‌کنند کاربر را برای کليک بر روی لينک‌ها فريب دهند و کليک بر روی اين لينک‌ها، نصب ناخواسته جاسوس‌افزار يا نرم‌افزارهای مخرب ديگر را از طريق آسيب‌پذيری مرورگر يا حفره‌های امنيتی ديگر آغاز می‌کند.

بر اساس اين گزارش برنامه‌های مسنجر ديگر موجود در بازار نيز برای گردآوری فهرست سياه هرزنامه نويسان برنامه‌ی پيام‌رسانی عمومی به منظور مسدود کردن آن‌ها از ابزارهای گزارش‌دهی استفاده می‌کنند.





















Copyright: gooya.com 2016