شنبه 10 آذر 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک دوم مردم دنيا تلفن همراه دارند، مهر

نتايج تحقيقات شرکت تحقيقاتی "اينفورما" نشان می دهد که يک دوم مردم دنيا يعنی در حدود سه ميليارد نفر تلفن همراه دارند.
به گزارش خبرگزاری مهر، در دهه ۸۰ اولين خدمات تجاری تلفن همراه عرضه شد. به طوريکه در آمريکا سيستم Amps (خدمات پيشرفته تلفن همراه)، در شمال اروپا شبکه Nmt (سيستم تلفن همراه شمالی) و در انگليس Tacs (سيستم ورود به ارتباطات توتال) به ارائه اولين خدمات تلفن همراه پرداختند.

درحقيقت اين شرکتها اولين نسل استفاده از تلفن های همراه آنالوگ را امکانپذير می کردند. ۱۰ سال بعد از فعاليت اين شرکتها، "جی اس ام" (سيستم جهانی ارتباطات موبايل) ارائه شد و با ورودش، اولين تلفنهای همراه ديجيتال وارد بازارهای جهانی شدند.

از آن زمان تاکنون، فناوريها و تجهيزات موبايل به دفعات تکامل يافته اند و امروزه تلفن همراه به يک ابزار ارتباطی چندعملکردی و بسيار رايج تبديل شده است.

نتايج تحقيقات شرکت تحقيقاتی "اينفورما" نشان می دهد که در حال حاضر به طور متوسط يک دوم مردم دنيا دارای تلفن همراه هستند که اين رقم بسيار بيشتر از پيش بينيهای گذشته تحليلگران اين بخش است.

براساس گزارش خبرگزاری رويترز، ۳/۳ ميليارد نفر در دنيا يک تماس با يک اپراتور تلفن همراه دارند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




هرچند اين نتايج بدان معنی نيست که نيمی از جمعيت جهانی تلفن همراه دارند. درحقيقت اين تحقيقات نشان می دهد که ۳/۳ ميليارد سيم با اپراتورهای تلفن همراه در ارتباط است که اين می تواند به منزله استفاده برخی از افراد از دو يا چند سيم کارت تلفن همراه باشد.

همچنين براساس اين نتايج، درحال حاضر بازارهای تلفن همراه چين، هند و آفريقا روبه رشد هستند.

امروزه به خصوص در کشورهايی که تلفن موبايل توسعه يافته است، گوشی های تلفن همراه تنها برای برقراری تماسهای تلفنی و نوشتن پيام کوتاه مورد استفاده قرار نمی گيرند، بلکه اين ابزارها تبديل به وسايلی بسيار شخصی شده اند که می توانند به عنوان دوربين عکاسی و فيلمبرداری، پخش کننده چند رسانه ای، آرشيو اطلاعات و رايانه های شخصی همراه عمل کنند.





















Copyright: gooya.com 2016