شنبه 17 آذر 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موبايل ايرانی وارد بازار شد، آفتاب

آفتاب- اولين سری گوشی‌های ساخت داخل در سه رده گوشی‌های ارزان قيمت، متوسط و قيمت‌بالا روانه بازار داخلی شد و تا پايان امسال تعداد يک ميليون گوشی ايرانی در۱۰ تا ۱۵ مدل به بازار عرضه می‌شود.

پژمان محمدياری، مدير بازاريابی و فروش گوشی‌های ساخت داخل،‌ در يک نشست خبری با اشاره به ورود اولين محموله توليد انبوه گوشی‌های ساخت داخل به بازار کشور گفت: اين گوشی‌ها توليد شرکت کارخانجات مخابراتی ايران (ITMC) است و در سه رده قيمتی ارزان، متوسط و قيمت بالا توليد و عرضه شده که قيمت نوع ارزان آن برای مصرف‌کننده نهايی حداکثر ۱۲۵ هزار تومان، قيمت نوع متوسط آن ۱۷۵ هزار تومان و نوع قيمت‌بالای آن که با امکانات زياد ۱۹۵ هزار تومان است.

او تاکيد کرد: قيمت اين گوشی با توجه به کيفيت و امکانات خاصی که دارد و با توجه به نوپا بودن صنعت توليد گوشی تلفن همراه در کشور برای مصرف‌کننده نهايی مناسب است.

محمدياری مجوز سقف توليد گوشی تلفن همراه در کشور را دو ميليون عدد عنوان کرد و گفت: تا پايان امسال تعداد يک ميليون از گوشی‌های ساخت داخل در ۱۰ تا ۱۵ مدل روانه بازار می‌شود و تمام اين گوشی‌ها بر اساس سيستم GSM در ايران پاسخگوست.

او گفت: با طراحی شبکه توزيع در حال حاضر گوشی‌های توليد داخل در تمامی‌ استان‌ها در دسترس مردم است و اين گوشی‌ها با گارانتی يک ساله در اختيار مردم قرار می‌گيرد.

همچنين مهرزاد شريعتی، عضو هيات مديره شرکت کارخانجات مخابراتی ايران با اشاره به نوپا بودن اين صنعت در ايران گفت: با توسعه بخش تحقيق و پژوهش قابليت توليد گوشی ۱۰۰ درصد ايرانی و قابل رقابت در بازار ايران وجود دارد چون بسياری از متخصصان ايرانی در خارج از مرز‌ها موفق به ابداع و توليد گوشی شده‌اند و اگر اين شرايط در داخل فراهم شود امکان توليد در داخل هم به وجود می‌آيد.

او به نابسامانی قوانين اشاره کرد و گفت: برخی از محصولات قطعات توليد موبايل با تعرفه ۳۰ درصدی و برخی ديگر با تعرفه ۵۴ درصدی وارد کشور شده‌اند که اين امر باعث افزايش هزينه‌های توليد می‌شود.

او گفت: بيشترين هزينه‌های توليد گوشی تلفن همراه در ايران مربوط به هزينه‌های فناوری و تجهيزات است و با ورود نسل جديد گوشی‌های داخل کشور تکنولوژی وايرلس هم توسط توليدات داخلی به بازار می‌آيد.

شريعتی همچنين با اشاره به مطرح شدن بحث کاهش تعرفه گوشی تلفن همراه گفت: توجه ما بيشتر از بحث تعرفه بايد متوجه مبارزه با قاچاق گوشی باشد به طوری که حاشيه امنيت و سود قاچاقچيان کاهش يابد که طرح رجيستر کردن در همين راستا بوده و باعث ترس قاچاقچيان می‌شد، ضمن اين که تعرفه منطقی می‌تواند توليدات داخل را حمايت کند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




او گفت: متاسفانه در حال حاضر عمده واردات توسط واردکنندگان غيرايرانی انجام می‌شود و واسطه‌های ايرانی آن را در بازار به فروش می‌رسانند.

عضو هيات مديره کارخانجات مخابرات ايران با تاکيد بر اين که در حال حاضر ۹۸ درصد توليدات گوشی جهان در چين انجام می‌شود، گفت: علاوه بر اين ۶۰ درصد طراحی‌ها هم در چين انجام می‌شود و چين ظرف مدت هشت سال توانست از يک کپی‌کار به توليدکننده بزرگ تبديل شود.

او ادامه داد: تعرفه پيشنهادی ما ۳۰ درصد برای گوشی‌های ساخته شده CBU و ۱۰ درصد برای محموله‌های SKD و چهار درصد برای CKD است.

او همچنين بر فرهنگ‌سازی برای مصرف داخلی تاکيد کرد و گفت: مردم بايد آگاه باشند که توليد داخلی ارتباط مستقيم با ميزان ايجاد اشتغال دارد و به همين منظور بايد مصرف کالاهای داخلی بيشتر تشويق شود.





















Copyright: gooya.com 2016