شنبه 17 آذر 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرتاب شاتل بار ديگر عقب افتاد، بی بی سی

آژانس فضايی آمريکا سعی خواهد کرد اين فضاپيما را روز جمعه به فضا بفرستد
ناسا پرواز فضاپيمای شاتل آتلانتيس را بار ديگر عقب انداخته است. لغو پرواز که ابتدا برای روز پنجشنبه برنامه ريزی شده بود ناشی از کشف ايرادهايی در دو اندازه گير سوخت اين فضاپيما توسط مهندسان بود.
به گفته يکی از سخنگويان ناسا، در حالی که مخزن سوخت خارجی شاتل چهارشنبه شب در حال پر شدن بود، دو دستگاه اندازه گيری سوخت، مخزن را خالی نشان می دادند.

اينک آژانس فضايی آمريکا سعی خواهد کرد اين فضاپيما را روز يکشنبه به فضا بفرستد.

مشکل زمانی مشخص شد که مهندسان شروع به پر کردن مخازن سوخت فضاپيما کردند و دريافتند دو تا از چهار اندازه گير سوخت درست کار نمی کند.

مطابق استانداردهای ناسا حداقل سه اندازه گير بايد درست کار کنند تا اجازه پرواز داده شود.

داگ ليونس، مدير پرتاب شاتل در ايستگاه کيپ کاناورال ناسا گفت آنها به سختی تلاش می کنند تا مشکل را حل کنند: "ما کمی از اتفاق امروز ناراحت شديم، اما قطعا داريم کار می کنيم تا مشکل را حل کنيم و هر چه زودتر سعی می کنيم به فضا بفرستيمش."

فضاپيمای آتلانتيس قرار است طی يک ماموريت ۱۱ روزه نخستين آزمايشگاه دائمی اسا، آژانس فضايی اروپا را به ايستگاه فضايی بين المللی منتقل کند.

آزمايشگاه فضايی کلمبوس که ۲۱ تن وزن دارد و ۸۸۰ ميليون يورو برای ساختش هزينه شده قرار است امکان تجربه هايی را فراهم کند که انجام آنها به خاطر قوه جاذبه، روی زمين امکانپذير نيستند.

درصورتی که اين آزمايشگاه بالاخره به فضا برسد، دوازده سال تلاش اروپا برای راه اندازی نخستين مقر ثابتش در فضا به پايان می رسد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کلمبوس دومين آزمايشگاهی خواهد بود که به ايستگاه فضايی بين المللی اضافه می شود.

نخستين آزمايشگاه متعلق به ناسا بود که سال ۲۰۰۱ آغاز به کار کرد و سومين و آخرين آن آزمايشگاه ژاپنی کيبو خواهد بود که ارسال آن برای سال آينده برنامه ريزی شده است.

در اين ماموريت فضاپيمای آتلانتيس علاوه بر حمل کلمبوس يک خدمه تازه را به ايستگاه فضايی بين المللی منتقل می کند و يک فضانورد که دو ماه اقامتش را در ايستگاه به پايان برده به زمين باز می گرداند.





















Copyright: gooya.com 2016