سه شنبه 27 آذر 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مترجم مبتنی بر آی‌پاد در خدمت سربازان آمريکايی قرار می‌گيرد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتی -فناوری اطلاعات


يک شرکت آمريکايی مترجمی مبتنی بر آی‌پاد طراحی کرده که در مقايسه با دستگاه‌های ترجمه بسيار پيشرفته بوده و استفاده از آن به ويژه برای سربازان آمريکايی مستقر در عراق و افغانستان راحت‌تر است.

به گزارش سرويس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دستگاه مذکور در واقع نوعی آی‌پاد هک شده بوده و فهرست پخش موسيقی آن شامل وظايف نظامی مختلف و آهنگ‌های آن نيز جملاتی به فورمت MP۳ هستند.

اين دستگاه حاوی چندين مگابايت از فايل‌های صوتی به زبان‌های عربی، پشتو و دری است؛ انتخاب يک جمله در اين دستگاه شامل دو مرحله است به اين شکل که سربازان بايد در ابتدا بايد برروی نوع ماموريت کليک کنند، مانند بازرسی خودرو، پرسش، گشت‌زنی يا حمله و سپس برنامه هر ماموريت جملات مربوط به موقعيت را نشان می‌دهد.

طبق اعلام، وقتی سربازان برروی جمله کليک می‌کنند، اين دستگاه چهره‌ی انيماتوری را نشان می‌دهد که جملات را به شيوه‌ای ويژه‌ی فرهنگ مردم آن کشور است تکرار می‌کند.

سربازان آمريکايی می‌توانند اين دستگاه را هم به منظور يادگيری زبان و هم برای انجام وظايف خود استفاده کنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دستگاه مذکور به طور مثال در يک ايست بازرسی می‌تواند به يک مگافون و صفحه‌ی بزرگ تلويزيونی متصل شده تا با خودروهايی که عبور می‌کنند ارتباط برقرار کند.

شرکت VCom۳D برای اطمينان از درست کارکردن دستگاه، به هنگام نوشتن و آزمايش محتوا، با شمار زيادی از زبان‌شناسان و کارشناسان فرهنگی مشورت کرده است.

ارتش آمريکا اميدوار است اين دستگاه به برقراری بهتر ارتباط ميان سربازان و افراد محلی در اوج کمبود مترجم در عراق و افغانستان کمک کند.





















Copyright: gooya.com 2016