دوشنبه 3 دی 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شرکت‌های IT کشور در سه سال اخير رشد منفی داشتند، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتی -فناوری اطلاعات


يکی از عوامل بی‌رقبتی برای تدوين طرح تجاری شرکت‌های فن‌آوری اطلاعات قابل پيش‌بينی نبودن بازار ايران است چراکه بازار ما با سياست عجين شده است و با آن دچار دگرگونی و نابه‌سامانی می‌شود.

بهرام پيری - يک کارشناس فن‌آوری اطلاعات - در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب با اشاره به اين که برنامه‌ی کسب و کار شامل مجموعه‌های سياست‌گذاری نيست اظهار کرد: در کشور ما چه در مقطعی که رکود اقتصادی بر بازار فن‌آوری اطلاعات حاکم بود و چه در مقطع رشد فن‌آوری اطلاعات هيچ اعتقادی به نوشتن Business Plan يا طرح تجاری نبود. در حالی که داشتن طرح تجاری به طور مدون و عرف در دنيا مطرح است.

او با بيان اين که مواردی که در طرح تجاری عنوان می‌شود در ذهن مرور می‌شود اما چيزی که مطابق با آيتم‌های بخصوص است تدوين نشده است، ادامه داد: يکی از عوامل بی‌رقبتی برای تدوين طرح تجاری قابل پيش‌بينی نبودن بازار ايران است چرا که بازار ما با سياست عجين شده است و با آن دچار دگرگونی و نابسامانی می‌شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




او گفت: بازار ايران به‌گونه‌ای است که نمی‌توان برای سه سال آينده برنامه‌ريزی کرد؛ طرح‌های تجاری معمولا آينده‌ی پنج سال شرکت‌ها را در حوزه‌ی کسب و کار مربوط بررسی می‌کند و اين در حالی است در سه سال اخير شرکت‌های فن‌آوری اطلاعات رو به کم شدن هستند و رشد منفی داشتند.

پيری با بيان اينکه قطعا ضرورت طرح تجاری در دنيا به اثبات رسيده است، تصريح کرد: سرمايه‌گذاری در هر زمينه به برنامه‌ی کسب و کار نياز دارد تا اطمينان از بازگشت سرمايه حاصل شود؛ معمولا شرکت‌هايی که در حوزه‌ی خدمات شروع به کار می‌کنند به اين دليل که کار را با سرمايه‌ی زيادی آغاز نمی‌کنند به دنبال تهيه‌ی برنامه‌ی تجاری خود نيستند چرا که در حوزه‌ی منابع و درآمد دغدغه‌های تجاری ندارند و از سوی رقبا احساس خطر نمی‌کنند.





















Copyright: gooya.com 2016