پنجشنبه 6 دی 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مخترع ايراني، صدا را به دنياي كتاب‌ها برد!، ايسنا

تحولي نوين در عرصه آموزش با «كتاب گويا و معلم الكترونيك»

مخترع ايراني با ساخت دستگاه «كتاب گويا و معلم الكترونيك»، صدا را به دنياي كتاب‌ها برد!
audio_book_reader.jpg
رامين صديقي چارستون در گفت‌وگو با خبرنگار «پژوهشي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) درباره سيستم ابداعي خود گفت: اين سيستم يك دستگاه الكترونيكي است كه مي‌تواند به عنوان يك رايانه كوچك تلقي شود و نحوه كار آن بدين صورت است كه پس از قرار گرفتن كتاب روي آن، با فشردن قلم الكترونيكي دستگاه بر روي كلمات و تصاوير كتاب، تلفظ، ترجمه و توضيحات مختلف درباره آن كلمه يا تصوير به صورت صوتي پخش مي‌شود. بدين ترتيب اين شيوه مي‌تواند كمك موثري در آموزش - به ويژه آموزش قرآن كريم و زبان‌هاي خارجي - خصوصا در سنين كودكي و نوجواني باشد.
audio_book_reader_2.jpg




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي تصريح كرد: اين سيستم مي‌تواند علاوه بر خواندن متون مختلف، براي امتحان، ديكته و تقويت شنيداري به كار رفته و امكان تنظيم و تكرار اصوات، تغيير سرعت خواندن مطالب و انتخاب عنوان كتاب و صفحه مورد نظر وجود دارد.

صديقي با بيان اين كه امكان تبديل هر كتابي به كتاب گويا در صورت درخواست متقاضيان وجود دارد، گفت: براي تبديل متون نوشتاري به صوتي ابتدا از صفحات مختلف اسكن گرفته شده و آنها را با نرم‌افزار آموزشي خاصي كه تعبيه شده به فايل تبديل كرده و پس از صداگذاري اين فايل صوتي را وارد دستگاه مي‌كنيم و براي كاربر قابل استفاده خواهد بود.

صديقي، مخاطبان عمده اين سيستم را سنين بين چهار تا 16 سال عنوان كرد و گفت: البته دستگاه كتاب گويا در سنين بالاتر و پايين‌تر نيز قابل استفاده است و طرح‌هايي نيز براي استفاده از آن در آموزش گروه‌هاي سني بالاتر - مثلا آموزش كشاورزان - و همچنين آموزش نابينايان (خواندن كتاب‌هاي به خط بريل) در دست بررسي است.

وي در گفت‌و‌گو با ايسنا تصريح كرد: اين سيستم داراي پورت USB، خروجي صدا، قلم، حافظه 512 مگا بايت براي ذخيره 15 كتاب و يك كارت SD با قابليت ذخيره 60 كتاب به عنوان حافظه جانبي است و با برق يا باتري معمولي كار مي‌كند.

مخترع سيستم «كتاب گويا و معلم الكترونيك» با اشاره به اين كه اين دستگاه تا پايان سال به علاقمندان عرضه مي‌شود، اظهار داشت: ابعاد اين دستگاه به اندازه يك لپ تاپ 13 اينچي بوده و با وزن كم به سهولت قابل حمل است.

انتهاي پيام





















Copyright: gooya.com 2016