شنبه 8 دی 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرورگر نت اسکيپ به تاريخ می‌پيوندد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتی -فناوری اطلاعات

با قطع طراحی و پشتيبانی فعال از مرورگر نت اسکيپ از سوی شرکت امريکن آن لاين، اين مرورگر که نامی تاريخی در صنعت نرم افزاراست، در ماه فوريه به تاريخ می‌پيوندند.

به گزارش سرويس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، به گفته طراح اصلی سايت Netscape.com، شرکت امريکن آن لاين (AOL)‌ فقط تا اول ماه فوريه سال ۲۰۰۸ وصله‌های امنيتی برای نسخه‌ی فعلی مرورگر نت اسکيپ عرضه می‌کند و پس از آن ديگر پشتيبانی فعالی برای اين نرم افزار فراهم نخواهد کرد.

نت اسکيپ مرورگر وبی است که به معروف شدن اينترنت در نيمه‌ی دهه ۹۰ کمک کرد اما توسط مرورگر اينترنت اکسپلورر مايکروسافت و فاير فاکس موزيلا که خود از نرم‌افزار نت اسکيپ ريشه می‌گيرد، به عقب رانده شد.

بنياد موزيلا در سال ۲۰۰۳ و با پشتيبانی AOL تاسيس شد و در حاليکه AOL به طراحی نت اسکيپ ادامه داد، اين بنياد نسخه‌های متعدد فاير فاکس را منتشر کرد.

مرورگر موزائيک نت اسکيپ در سال ۱۹۹۴ توسط Mosaic Communication برای دانلود عرضه شد و اين شرکت بعدها نام خود را به Netscape Communication تغيير داد و در سال ۱۹۹۹ توسط AOL خريداری شد اما اينترنت اکسپلورر که در سال ۱۹۹۵ معرفی شد بازار مرورگرها را به زير سلطه خود درآورد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بنابر اعلام تحليلگران، مرورگر نت اسکيپ تا ماه دسامبر تنها ۶/۰ درصد از سهم بازار مرورگرها را که همچنان ۷۷ درصد از آن در اختيار اينترنت اکسپلوراست، در اختيار داشت؛ نت اسکيپ با وجود تلاش شرکتAOL نتوانست سهم بيشتری در برابر اينترنت اکسپلور بدست آورده و به حيات خود ادامه دهد.

مرورگر فاير فاکس نيز با اينکه در حال پيشرفت است تنها بيش از ۱۶ درصد از سهم بازارمرورگرها را در اختيار دارد.





















Copyright: gooya.com 2016