شنبه 8 دی 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سوسک ها هم سن دايناسورها هستند! مهر

گروهی از دانشمندان انگليسی با ارائه شجره تبار شناسی و ژنتيکی خانواده سوسکها نشان دادند که اين حشرات همزمان با دايناسورها پا به عرضه وجود گذاشته اند.
به گزارش خبرگزاری مهر، محققان موزه تاريخ طبيعی و کالج امپريال لندن به سرپرستی آلفرد والگلر که نتايج تحقيقات خود را در تازه ترين شماره مجله ساينس منتشر کرده اند، با ارائه شجره تبارشناسی و ژنتيکی خانواده سوسکها نشان دادند که اين حشرات از حدود ۳۰۰ ميليون سال قبل وجود داشته اند.

اين دانشمندان با مقايسه قديمی ترين فسيلهای سوسکها با قدمت ۲۵۶ ميليون سال و مقايسه اين فسيلها با DNA هزار و ۸۸۰ گونه سوسک به اين نتايج دست يافته اند.

تاکنون اعتقاد براين بود که سوسکها همزمان با ايجاد گلها به وجود آمده اند، اما نتايج اين تحقيقات نشان می دهد که سوسکها از حدود ۳۰۰ ميليون سال قبل وجود داشته اند، درحالی که گلها تنها از ۱۴۰ ميليون سال قبل ايجاد شده اند.

به گفته اين محققان، تا به امروز ۳۵۰ هزار گونه سوسک منقرض شده شناسايی شده اند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين دانشمندان در اين خصوص اظهار داشتند که سوسکها تقريبا همزمان با دوره آغاز حيات دايناسورها به وجود آمده اند، اين درحالی است که دايناسورها دوره انقراض خود را از ۶۵ ميليون سال قبل آغاز کردند در حالی که سوسکها همچنان به حيات خود ادامه دادند.

يکی از مهمترين علل بقای اين حشرات، توانايی زياد آنها در سازگاری با شرايط محيط زيست و تغييرات آب و هوايی زمين در طول ميليونها سال تاريخ تکامل بوده است.





















Copyright: gooya.com 2016