دوشنبه 17 دی 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خداحافظی خوش اپل با سال ۲۰۰۷، مهر

شرکت اپل در شرايطی سال ۲۰۰۷ را پشت سر گذاشت که استيو جابز بنيانگذار اين شرکت اظهار داشت که تا پايان سال ۲۰۰۷ بيش از ۵ ميليون از محصولات اين شرکت تنها در مدت ۴ ماه به فروش رفته است.
به گزارش خبرگزای مهر، استيو جابز در نمايشگاه "دنيای مک" (Macworld ) که در ژانويه ۲۰۰۷ در سانفرانسيسکو برگزار شد، چشم انداز اين سال را در دستيابی به سه هدف مهم دانست و خاطر نشان کرد: "يک جستجوگر ماهواره ای، يک آی- پاد جديد و يک تلفن همراه استراتژی اپل در سال ۲۰۰۷ به شمار می روند."

اکنون با گذشت با ۱۲ ماه از ايراد اين سخنان، بنيانگذار اپل اظهار داشت: تا پايان سال ۲۰۰۸ بيش از ۱۰ ميليون از محصولات خود را به فروش می رسانيم اين درحالی است که اين رقم در چهار ماه آخر سال ۲۰۰۷ بيش از ۵ ميليون بود.

در حقيقت اپل توانست در چهار ماه آخر سال گذشته با عرضه تلفن هوشمند "آی فن" با رشد بی سابقه فروش محصولات خود روبه رو شود، به طوری که تنها ۲۷ درصد از فروش محصولات اين شرکت در آمريکا و برای "آی فن" به ثبت رسيده است، اما "آی فن" تنها محصول جديد اپل در سال ۲۰۰۷ نبود. برای مثال، از ديدگاه صنعتی اپل توانست تعداد فروشگاههای محصولات خود را در آمريکا، اروپا و آسيا به رقم ۲۰۳ برساند. اين فروشگاهها يک پنجم درآمد شرکت را که برابر ۲۵/۱ ميليارد دلار از مجموع ۲/۶ ميليارد دلار تا سه ماه سوم سال ۲۰۰۷ در سپتامبر است، به خود اختصاص دهند. اين رقم با يک رشد ۴۲ درصدی نسبت به سه ماهه مشابه در سال ۲۰۰۶ همراه بود.

براساس گزارش macitynet، اپل در سال گذشته علاوه بر "آی فن" "آی پاد لمسی"، رايانه های شخصی جديد "آی مک" با پردازشگرهای "اينتل"، "تلويزيون اپل" (Apple Tv) و نسخه ۰۸ ابزار iLife را عرضه کرد.

در عرصه نرم افزاری، شرکت استيو جابز نسخه جديد مرورگر "سافاری" و سيستم عامل "پلنگ" (لئوپارد) را روانه بازار کرد.

سيستم عامل Mac Osx ۱۰.۵ اپل که با کد اسم "پلنگ" (Leopard) وارد باز شد، در حقيقت ششمين نسخه از سيستم عامل های اين شرکت است که با اسامی خانواده گربه سانان نامگذاری شده اند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اولين سيستم عامل شرکت استيو جابز که با اين سری از اسامی توليد شد در سال ۲۰۰۱ با عنوان "يوزپلنگ وحشی" (Cheetah) در دسترس کاربران رايانه های "مک" قرار گرفت و پس از آن به ترتيب سيستم عامل های "يوزپلنگ آمريکايی" (Puma)، پلنگ خالدار آمريکايی (Jaguar)، يوزپلنگ (Panther) و ببر (Tiger) عرضه شدند.

اکنون اپل در شرايطی به سال ۲۰۰۸ خير مقدم می گويد که اطمينان دارد سالی خوش و موفقی را پشت سر گذاشته است.





















Copyright: gooya.com 2016