شنبه 29 دی 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کشف فسيل يک موش غول پيکر ماقبل تاريخ که به اندازه يک گاو است! مهر

دو ديرينه شناس بين المللی در اروگوئه بقايای فسيلی يک موش غول پيکر را به طول تقريبا سه متر کشف کردند که به بزرگی يک گاو بوده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، دو ديرينه شناس بين المللی به نامهای آندره ريندرکنيخ و ارنستو بلانکو در منطقه صخره ای نزديک رودخانه ريو دو لا پلاتا در اروگوئه بقايای فسيلی جانوری با عنوان Josephoartigasia monesi را کشف کردند. اين حيوان در حقيقت غول پيکرترين موشی است که تاکنون روی زمين زيسته است.

براساس گزارش رويترز، نتايج اين تحقيقات که در مجله "شرح مباحثات انجمن سلطنتی انگليس" منتشر شده است نشان می دهد که اين جانور جونده در حدود يک تن وزن، نزديک به يک متر و ۵۰ سانتيمتر قد و سه متر طول داشته است.

به دليل بزرگی بيش از حد اين موش، دانشمندان آن را با عنوان "ابرموش" معرفی کرده اند. به اعتقاد اين دو ديرينه شناس، اين ابر موش شبيه به دو گونه از جوندگانی است که هنوز در آمريکای جنوبی زندگی می کنند، اما ابعاد آنها بسيار کوچک شده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين دو جونده "کاپيبارا" و "پاکارانا" نام دارند که جانور اول به عنوان بزرگترين جونده زنده شناخته می شود که ۶۰ کيلوگرم وزن دارد، درحالی که وزن جونده دوم بيش از ۱۵ کيلوگرم نيست و حيوانی است که بی نهايت کند حرکت می کند.

از ميان بقايای فسيلی اين جانور عظيم، ديرينه شناسان جمجمه ای به طول ۵۳ سانتيمتر و دندانهايی به طول تقريبی ۳۰ سانتيمتر را کشف کردند که تقريبا نيمی از آنها از دهان اين جونده بيرون بوده و صورت آن را می پوشانده اند.

پروفسور بلانکو در اين خصوص توضيح داد که اين حيوان از دندانهای خود به عنوان يک اسلحه مهم در مقابله با حيوانات شکارچی استفاده می کرده و به احتمال زياد غذای خود را از گياهان و ميوه های آبی تامين می کرده است.





















Copyright: gooya.com 2016