شنبه 29 دی 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مايکروسافت نسبت به آسيب‌پذيری جديد برنامه‌ اکسل هشدار داد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتی -فناوری اطلاعات


بر اساس هشدار مايکروسافت، هکرها در حال بهره‌برداری از يک آسيب‌پذيری هستند که در نسخه‌های متعددی از برنامه‌ی‌ صفحه گسترده‌ی اکسل وجود دارد.

به گزارش سرويس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، طبق اعلام مايکروسافت، مشکلی که در اکسل‌ وجود دارد به هکرها امکان می‌دهد سند اکسل مخربی را ايجاد کنند که در صورت باز شدن آن توسط کاربر، رايانه وی را آلوده خواهد کرد.

مايکروسافت خطر اين آسيب‌پذيری را اندک ارزيابی و اعلام کرد تنها حملات هدفمند مشاهده شده‌اند که از اين آسيب‌پذيری استفاده کرده‌اند اما از زمانی که اسناد اکسل مايکروسافت توسط شرکت‌ها به صورت متداول بکار گرفته‌ شده‌اند آسيب‌پذيری‌هايی از اين قبيل، خطرات بزرگ‌تری را بوجود آورده‌اند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين آسيب‌پذيری در مايکروسافت آفيس اکسل ۲۰۰۳ سرويس پک شماره دو، مايکروسافت اکسل ويوار ۲۰۰۳، مايکروسافت آفيس اکسل ۲۰۰۲، مايکروسافت آفيس اکسل ۲۰۰۰ و نسخه مکينتاش و مايکروسافت اکسل ۲۰۰۴ وجود دارد.

اين آسيب‌پذيری امنيتی به آن دسته از کاربرانی که سرويس پک شماره سه آفيس را نصب کرده‌اند که در بردارنده به‌روزرسانی‌های اکسل و محصولات ديگر مجموعه آفيس است، آسيب‌ نمی‌رساند.





















Copyright: gooya.com 2016