شنبه 10 فروردین 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نمايش خودروی پرنده در نيويورک! ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: خودرو


يکی از خودروهايی که در نمايشگاه بين المللی خودروی نيويورک به نمايش درآمده است، تعجب بسياری از بازديدکنندگان را برانگيخته و اين سوال را در ذهن آن ها به وجود آورده که آيا چنين خودرويی می تواند در بازار موفقيت کسب کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سرانجام پس از مدت ها انتظار خودروی مفهومی پرنده امسال در نمايشگاه بين المللی خودروی نيويورک به نمايش عمومی درآمد و بازديدکنندگان که سوالات زيادی در ذهنشان درباره اين خودرو به وجود آمده است، عنوان می کنند که آيا اين خودرو همان طور که نام پرنده بر آن گذاشته شده است، آيا می تواند در بازار فروش نيز به پرواز خود ادامه دهد.

هرچند که اين خودرو تاکنون به پرواز درنيامده و فقط روی زمين به نمايش درآمده است و تاکنون نيز هيچ کس پرواز اين خودرو را نديده است، اما خالق اين خودرو معتقد است که آينده خوبی پيش روی خود دارد.

هوا خودرو نام ديگری است که بر اختراع جيمز ميلنر مالک شرکت ميلنر موتورز گذاشته شده است. وی حدود سه سال روی ايده ساخت چنين وسيله ای کار کرده است.

مدل چهار دره اين خودرو توانايی حمل ۴ مسافر را داشته و حداکثر سرعت آن روی زمين به ۱۴۰ کيلومتر در ساعت می رسد.

به گفته ميلنر اين خودرو توسط باتری الکتريکی همراه با گاز کار کرده و قادر است در مسيرهايی که ترافيک سنگينی وجود دارد، به پرواز درآيد و از ترافيک عبور کند!

وی در عين حال عنوان می کند که استفاده از اختراع او به شلوغ شدن آسمان ها نمی انجامد، اما بايد برای استفاده از اين خودرو آموزش های مناسبی به افراد داده شود.

وی افزود که برای طی مسافت های هزاران مايلی در حال حاضر خودروی پرنده بهترين و سريعترين وسيله حمل و نقل به شمار می رود.

اما جالب اينجاست که ميلنر در ادامه توضيح می دهد که خودروی پرنده نيز مانند هواپيما به باند فرودگاه و ايرلاين نياز دارد تا بتواند بال های خود را باز کرده و پرواز کند.

به گفته وی اين خودرو قادر است در هوا تا سرعت ۳۲۰ کيلومتر در ساعت حرکت کرده و ارتفاع پروازی آن نيز حداکثر ۲۵ هزار پا خواهد بود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پيش بينی می شود در صورت عرضه اين خودرو به بازار، قيمت آن حدود ۵۰۰ هزار دلار تعيين شود. با چنين پولی خريداران می توانند دو خودروی بسيار گران قيمت خريده و حتی اضافه هم بياورند!

گفتنی است که ايجاد پارکينگ برای چنين خودرويی نيز از مشکلاتی است که هم اکنون ميلنر در حال بررسی آن است. در شرايطی که عرض اين خودرو به ۷ پا می رسد ايجاد مکانی مناسب برای پارک اين وسيله ضروری است.

ميلنر معتقد است که خودروی پرنده سه سال ديگر آماده استفاده می شود.





















Copyright: gooya.com 2016