پنجشنبه 22 فروردین 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توافق موقت ياهو و گوگل در انتشار آگهی، بی بی سی

شرکت اينترنتی ياهو و گوگل که هر دو از موتورهای جستجوگر بزرگ اينترنتی هستند، توافق کرده اند تا به مدت دو هفته در انتشار آگهی های خود با يکديگر شريک شوند.
بر اساس گزارشها در اين مدت گوگل قادر خواهد بود از فضای ياهو برای انتشار آگهی های خود استفاده کند و همچنين ۳ درصد نتايج جستجوهای اينترنتی را در وبسايت ياهو انتشار دهد.

تحليلگران می گويند اين توافق باعث فشار بيشتر بر روی مايکروسافت خواهد شد.

مايکروسافت پيشتر درخواست خريد ياهو را ارايه داده بود که با مخالفت ياهو روبرو شد. سپس روز يکشنبه ۶( مارس) مايکرو سافت به ياهو سه هفته فرصت داد که به درخواست خريدش پاسخ دهد و هشدار داد که بعد از اين موعد پيشنهادش را مورد بازنگری قرار می دهد و قيمت پيشنهادی خود را کاهش خواهد داد.

درنهايت روز دوشنبه (۷ آوريل) مديران شرکت ياهو در پاسخ به درخواست خريد شرکت مايکروسافت گفتند با هيچ معامله ای موافقت نمی کنند مگر اين که قيمت خريد افزايش يابد.

در واکنش به توافق ياهو و گوگل، برد اسميت از مديران مايکرو سافت گفت: "هر گونه قرار داد قطعی بين ياهو و گوگل بدين معنی است که ۹۰ درصد بازار آگهی در موتورهای جستجوگر در اختيار گوگل قرار می گيرد. اين يعنی اينکه بازار کمتر رقابتی خواهد شد."

اما مقامات ياهو گفته اند که توافق موقتی با گوگل به معنی ايجاد روابط تجاری بيشتر با گوگل نيست.

سرمايه گذاران واکنش مثبتی به توافق ياهو و گوگل نشان دادند و در همين رابطه سهام ياهو ۷ درصد افزايش نشان داد.

جيم فيشر، يک تحليلگر اقتصادی می گويد که "ياهو اقدام زيرکانه ای بخرج داده است. تاکنون به نظر می رسيد که بازی در دست مايکروسافت است. اما اکنون ياهو می تواند فشار بر مايکروسافت بياورد تا برای خريد ياهو پول بيشتری بپردازد."

مايکروسافت، شرکت عظيم سازنده نرم افزار در آمريکا، ۳۱ ژانويه سال ميلادی جاری به ياهو پيشنهاد کرد اين شرکت را به مبلغ ۴۴.۶ ميليارد دلار خريداری کند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اما هيئت مديره ياهو با اين استدلال که قيمت پيشنهادی مايکروسافت کمتر از ارزش واقعی ياهو است، آن پيشنهاد را رد کرد.

رقم پيشنهادی مايکروسافت ۳۱ دلار به ازای هر سهم ياهو، حدود ۶۰ درصد بيشتر از ارزش سهام شرکت ياهو بود.

ياهو يکی از پرطرفدارترين موتورهای جستجوگر در شبکه جهانی اينترنت است.

شرکت گوگل که رقيب ياهو است، از پيشنهاد مايکروسافت برای خريد اين شرکت انتقاد کرده و درباره پيامدهای آن برای شبکه اينترنت هشدار داده است.

ياهو در ماه ميلادی گذشته پيش بينی کرد که موجودی نقد اين شرکت در سه سال آينده تقريبا دو برابر افزايش پيدا خواهد کرد و درآمد خالص اين شرکت نيز تا سال ۲۰۱۰ ميلادی به حدود ۹ ميليارد دلار برسد.





















Copyright: gooya.com 2016