دوشنبه 26 فروردین 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آزمايش موفقيت آميز جراحی بدون زخم با کمک مار روباتيک، مهر

جراحان انگليسی به نتايج موفقيت آميزی در استفاده از تکنيک جديد "مار روباتيک" در جراحيهای ناحيه شکم دست يافتند.
به گزارش خبرگزاری مهر، تيم تحقيقاتی جراحان دانشگاه کالج امپريال لندن به نتايج موفقيت آميزی در استفاده از اين تکنيک جديد جراحی روی خوکهای آزمايشگاهی دست يافتند.

در اين تکنيک جراحی می توان از طريق دهان و بدون نياز به بريدگی خارجی و در نتيجه ايجاد زخم، جراحيهای ناحيه شکمی به خصوص عمل کيسه صفرا و روده را انجام داد.

در حقيقت اين دانشمندان در دسامبر گذشته مار روباتيکی با عنوان iSnake را توسعه دادند که می تواند از راه دهان وارد معده شود و جراحيهای داخل شکم را انجام دهد.

براساس گزارش روزنامه تلگراف، در اين خصوص اين دانشمندان خاطر نشان کردند: "ما در آزمايش اين روبات تنها در آغاز راه هستيم به طوری که اين تکنيک می تواند حتی در جراحی بسياری از تومورها هم مورد استفاده قرار گيرد."

آزمايش iSnake که به طور همزمان در انگليس، آمريکا، فرانسه و هند روی خوکهای آزمايشگاهی انجام می شود از مزايای بسياری برخوردار بوده و می تواند به روشی موثر خطر عفونت جراحات پس از جراحی را کاهش دهد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين تکنيک، مار روباتيک که از يک لوله بسيار انعطاف پذير ساخته شده و مجهز به موتور، حسگر و دوربين کنترل از راه دور است، وارد دهان می شود و از راه مری وارد شکم شده و عمل جراحی را انجام می دهد. در اين جراحی بيمار ممکن است به دليل عبور روبات جراح از گلو تا چند روز در اين ناحيه احساس درد کند.

"جراحی بدون زخم" می تواند ظرف سه تا چهار سال آينده روی اولين نمونه های انسانی آزمايش شود.





















Copyright: gooya.com 2016