دوشنبه 9 اردیبهشت 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ضرب‌الاجل مايکروسافت به ياهو بدون اظهارنظر طرفين به پايان رسيد، ايسنا

مهلت سه هفته‌يی مايکروسافت به ياهو برای پذيرش پيشنهاد خريد ‌٦/٤٤ ميليارد دلاری اين شرکت به پايان رسيد.

به گزارش سرويس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، پايان مهلت ياهو بدون هيچ اظهارنظری از سوی دو طرف، احتمالا راه را برای مبارزه حقوقی غيرمنصفانه برای مايکروسافت هموار می کند تا اعضای هيات مديره موافق با پيشنهاد خود را جايگزين اعضای مخالف کند.

استيو بالمر، مدير اجرايی مايکروسافت، در نامه‌ی گشوده‌ای به اعضای هيات مديره‌ی ياهو به اين شرکت سه هفته مهلت داده بود تا پيشنهاد پرداخت ‌٣١ دلار به ازای هر سهم خود را بپذيرند يا برای مبارزه حقوقی آماده شوند و هشدار داده بود هرگونه تاخير به پيشنهاد پايين‌تری منتهی خواهد شد.

اما هيات مديره ياهو اين پيشنهاد را پايين‌تر از ارزش واقعی اين شرکت اينترنتی دانسته و تاکيد دارد اين شرکت دست کم ‌٤٠ دلار به ازای هر سهم خود ارزش دارد.

مايکروسافت مايل است با ادغام منابع دو شرکت در بازار تبليغات جست‌و‌جوی اينترنتی پرمنفعت که پيش‌بينی می‌شود در عرض دو سال آينده سالانه ‌٨٠ ميليارد دلار رشد کند از گوگل پيشی بگيرد.

مدير مالی مايکروسافت روز پنج‌شنبه اعلام کرده بود اين غول نرم‌افزاری بر روی مهلت ‌٢٦ ماه آوريل خود همچنان پابرجا است.سخنان وی اظهارات بالمر در اوايل هفته‌ی جاری را تحت‌الشعاع قرار داد.

استيو بالمر در کنفرانسی اعلام کرده بود گزينه‌های مايکروسافت شامل پس گرفتن پيشنهاد خريد ياهو خواهد بود که در اين صورت، اعتراض سهامداران ياهو که شاهد سقوط قيمت سهام اين شرکت از زمان اعلام پيشنهاد مايکروسافت هستند رابرمی‌انگيزد وحتی برخی از آن‌ها تهديد کرد‌ه‌اند از هيات مديره ياهو به دليل کوتاهی در افزايش ارزش سرمايه‌گذاريشان شکايت می‌کنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ياهو برای فرار از پيشنهاد مايکروسافت به دنبال همکاری‌های استراتژيک با شرکت‌های ديگر بوده و اتحاد احتمالی با وب سايت شبکه اجتماعی مای اسپيس شرکت نيوزکورپ و آمريکن آنلاين تايم وارنر را بررسی کرده است؛ ياهو حتی با به‌کارگيری سيستم فروش تبليغات گوگل در نتايج جست‌وجوی خود همکاری با اين شرکت را نيز آغاز کرده است.

به اعتقاد تحليلگران در حالی که مايکروسافت و ياهو سرگرم جدال هستند، گوگل از آن سود می‌برد. برخی تحليلگران معتقدند سرانجام مايکروسافت در اين بازی اندکی پيشنهاد خود را افزايش خواهد داد با اين حال هيچ چيز به جز پيشنهاد چهل دلار به ازای هر سهم مورد علاقه هيات مديره ياهو نيست.





















Copyright: gooya.com 2016