جمعه 3 خرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گوگل پزشک معتمد کاربران می‌شود، دویچه وله

گوگل سرویس تازه‌ی خود را ارائه داد. از هم‌اکنون کاربران می‌توانند به صورت آن‌لاین در بخشی به نام "Google Health" تمام نکات مربوط به سلامتی‌شان ازجمله تشخیص‌های پزشکی، نتایج آزمایشگاهی و یا هرنکته پزشکی دیگررا ذخیره کنند.

آیا تا به حال پیش آمده که فراموش کنید داروی خود را سر ساعت مصرف کنید؟ خب! گوگل این مشکل را حل کرده است. سیستم جدید گوگل با ارسال یک اس.ام.اس به بیماران، به آنها یادآوری می‌کند که باید داروی خود را به موقع مصرف کنند. سرویس سلامتی گوگل علاوه بر این، امکان دسترسی کاربران به بانک‌های اطلاعاتی پزشکی، لینک‌های مربوط به داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها را نیز فراهم می‌کند؛ کاربران از اطلاعات پزشکی موجود استفاده می‌کنند و اطلاعات مربوط به سلامتی خودشان را نیز وارد سیستم می‌کنند.

مایکروسافت، رقیب گوگل هم در ماه اکتبر یک چنین سرویس مشابهی را راه‌اندازی کرده بود.

امنیت اطلاعات و داده‌های شخصی بیماران

کارشناسان به این طرح با دیده تردید می‌نگرند، آنها بر این باورند که اطلاعات و داده‌های شخصی افراد ممکن است مورد سوءاستفاده قرار بگیرند." ماریسا مایر" ،معاون رئیس گوگل اما امکان هر گونه ناامنی اطلاعاتی را رد می‌کند، او می‌گوید: « هیچ کاربری نباید تصور کند که داده‌های شخصی‌اش به عنوان نتایج علمی چاپ می‌شوند». در این رابطه "رونی تسایگر"، مدیر تولید برنامه‌های گوگل، معتقد است: « برخلاف مایکروسافت، ما هیچ‌گاه دچارنقص اطلاعاتی نشده‌ایم، به همین خاطر هم هست که بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا سرویس‌های ایمیل خود راهم به دلایل امنیتی و هم اقتصادی به گوگل منتقل کرده‌اند.»




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




استفاده‌ی تجاری از اطلاعات پزشکی؟

گوگل قصد دارد اطلاعاتی جمع‌آوری‌شده که دربردارنده یک نتیجه کلی هستند را بدون ذکر نام کاربران منتشر کند. به عنوان مثال این‌که چند درصد ازکاربران مبتلا به دیابت‌ خود را درمقابل آنفولانزا واکسینه کرده‌اند. در طرح جدید گوگل، متناسب با نتیجه جستجو، آگهی‌های تبلیغاتی نیز نمایش داده می‌شوند. "جف چستر" از کارشناسان مرکز "دیجیتال دمکراسی"، با انتقاد از این طرح می‌گوید:« شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و گوگل بیشتر مایلند از این طریق بهره‌برداری تجاری کنند، آنها می‌خواهند بازاری برای فروش محصولات دارویی پیدا کنند.» گوگل در سرویس رایگان ایمیل خود نیز به همین تریتب عمل می‌کند؛ در آنجا بر اساس محتوای ایمیل‌ها آگهی‌های تبلیغاتی نمایش داده می‌شوند.

معصومه/ تاگس‌شاو





















Copyright: gooya.com 2016