جمعه 17 خرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تبديل انرژی زير آب به برق با کمک ماشين امواج، مهر

يک محقق ايتاليايی ماشينی را ساخته است که شبيه به يک بالون هوای گرم بوده و می تواند در زير آب انرژی امواج دريايی را جمع آوری و اين انرژی را به برق تبديل کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، ميکله گراسی محقق دپارتمان رياضی دانشگاه پيزا نمونه آزمايشی "ماشين امواج" را ساخته است. اين ماشين امواج می تواند انرژی برقی با هزينه سه برابر کمتر از سلولهای فتوولتائيک و توربينهای بادی توليد کند.

اولين آزمايشات نمونه آزمايشی اين دستگاه در جمع آوری انرژی امواج زير دريايی نتايج مثبتی داشت و قرار است مدل نهايی اين دستگاه ماه سپتامبر در درياچه مارينا در پيزا آزمايش شود.

اين محقق در خصوص مزيت استراتژيک اين دستگاه توضيح داد: "اين ماشين مثل توربينهای بادی و آبی رايج در معرض ديد قرار ندارند چرا که در زير دريا نصب می شود و کاملا با شرايط زيست محيطی سازگار است. همچنين برخلاف کوششهای مشابه که بسيار بزرگ و پرهزينه هستند و تنها می توانند يک مگاوات توان را ارائه کنند اين ماشين کوچک و اقتصادی است به طوری که تنها ۱۰۰ هزار يورو در ساخت آن هزينه شده است و در عوض می تواند انرژی لازم برای ۳۰ آپارتمان را تامين کند."




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته اين محقق، اين دستگاه با پروژه های ديگری که تاکنون برای جمع آوری انرژی امواج دريايی توسعه يافته اند متفاوت است چرا که در دريای آرامی چون مديترانه نيز می تواند عمل کند و اگر در اقيانوسهای خروشان نصب شود بازده کار اين دستگاه ۵ برابر افزايش می يابد.

براساس گزارش آنسا، فناوری اين دستگاه بسيار ساده است و برپايه اصول اوليه مهندسی مکانيک استوار شده است. "ماشين امواج" از نظر ظاهری شبيه به يک بالون هوای گرم است.





















Copyright: gooya.com 2016