شنبه 25 خرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پژوهشگران هشدار دادند: پوشيدن دمپايي‌ لا انگشتي به پاها و كمر آسيب مي‌رساند، ايسنا

نتايج يك تحقيق جديد نشان داده است كه پوشيدن دمپايي‌هاي لاانگشتي كه بويژه در بين دختران نوجوان در فصل تابستان متداول است براي پاها و زانوها خطرناك و مضر است.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، پژوهشگران دانشگاه آئوبورن در آلاباما در اين پژوهش اظهار داشتند كه استفاده از دمپايي‌هاي لاانگشتي بويژه در فصل تابستان بين دختران بسيار متداول مي‌شود. اما انتخاب مناسب و هوشمندانه‌اي نيست.

پوشيدن اين دمپايي‌ها در واقع باعث تغيير در نحوه حركات عادي و طبيعي فرد شده و در نهايت به پاها و زانوي وي آسيب مي‌رسانند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين تحقيق كه روي 39 دختر و پسر دانشجو انجام گرفت از آنها خواسته شد كه در حين راه رفتن دمپايي‌ لاانگشتي يا كفش ورزشي به پا كنند.

نتايج مطالعات نشان داد: كساني كه دمپايي لاانگشتي به پا داشتند حين راه رفتن گام هاي كوتاه تري بر مي‌دارند و پاشنه‌هاي پاي خود را با نيروي عمومي كمتر به زمين مي‌زنند.

به اين دليل به افرادي كه به هر دليل مايل به پوشيدن اين دمپايي‌ ها هستند توصيه مي‌شود كه از آنها فقط براي مدت زماني كوتاهي استفاده كنند.

به علاوه استفاده طولاني مدت از اين دمپايي‌ها مي‌تواند باعث بروز درد در ناحيه پا، كمر درد و يا حتي آسيب رسيدن به لگن شود.

نتايج اين پژوهش در نشست سالانه اخير كالج آمريكايي طب ورزش در اينديانا پليس ارائه شده است.





















Copyright: gooya.com 2016