چهارشنبه 12 تیر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وداع با ويندوز XP، مهر

دوره سيستم عامل ويندوز ايکس پی از روز گذشته اول جولای به طور رسمی پايان يافت و به اين ترتيب از اين پس امکان خريد اين سيستم عامل مايکروسافت ميسر نيست.
به گزارش خبرگزاری مهر، در پی بازنشستگی بيل گيتس بنيانگذار غول نرم افزاری دنيا اکنون نوبت به معروفترين و محبوب ترين سيستم عامل دنيا با عنوان "ويندوز ايکس پی" رسيده است تا کاربران محصولات مايکروسافت برای هميشه با آن وداع کنند.

"ويندوز ايکس پی" طولانی ترين زمان حضور را در تاريخ نرم افزارهای شرکت ردموند به خود اختصاص داده است. به طوری که اين محصول به مدت تقريبا ۷ سال به عنوان يکی از محبوت ترين سيستم عاملهای دنيا شناخته می شد اما سرانجام دوره اين نرم افزار و زمان وداع با آن فرا رسيد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به طوری که از اين پس کاربران مايکروسافت نمی توانند اين نرم افزار را خريداری کنند و اين محصول تنها به عنوان سيستم عامل از پيش نصب شده در داخل نوت بوکهای کم مصرف مثل لپ تاپهای "ايسوس" حداقل تا سال ۲۰۱۰ قرار می گيرد اما تمام دارندگان اين سيستم عامل می توانند بدون نگرانی تا سال ۲۰۱۴ از حمايتهای مايکروسافت از اين محصول برخوردار شوند.

براساس گزارش PC Magazine، برخلاف ويندوز ايکس پی، جانشين آن يعنی ويندوز ويستا که در ژانويه ۲۰۰۷ متولد شد از محبوبيت بسيار پايينی برخوردار است و نه مصرف کنندگان و نه توليدکنندگان نرم افزارها و سخت افزارهای مرتبط با سيستم عاملهای ويندوز تمايلی به استفاده از آن ندارند. به طوری که ويستا تاکنون تنها موفق شده است در حدود ۱۴۰ ميليون کپی را به فروش رساند.

به دليل محبوبيت بسيار پايين به اين محصول مايکروسافت تصميمم گرفته است سيستم عامل جديد خود با عنوان "ويندوز ۷" را در سال ۲۰۱۰ عرضه کند.

سيستم عامل ويندوز ايکس پی در اکتبر ۲۰۰۱ وارد بازار شد.





















Copyright: gooya.com 2016