جمعه 4 مرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتخاب شهرداری تهران به عنوان برترین سایت دولتی، ايستنا

سایت شهرداری تهران

در مراسم اولین جایزه بزرگ وب شهرداری تهران رتبه اول و جایزه بزرگ وب را به خود اختصاص داد و وزارت آموزش‌ و پرورش و مرکز آمار ایران قابل تقدیر شناخته شدند.

به گزارش واحد ارتباطات شورای عالی اطلاع‌رسانی، سعید سالاریان، معاون پشتیبانی دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی مراسم اولین جایزه بزرگ وب که با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت و دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی برگزار شد،با اشاره به اینکه بسیاری از سفرهای درون شهری و برون شهری مردم برای خدمت‌گیری از دولت و دستیابی به اطلاعات مورد نیاز صورت می‌گیرد، گفت: دبیرخانه شورا با هدف تشویق و ترغیب دستگاههای دولتی به عرضه اطلاعات و خدمات به مردم از طریق وب اقدام به طراحی جایزه بزرگ وب کرده است و این گامی کوچک ولی نوآورانه در راستای تشویق برای رسیدن به این آمادگی است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه داد: جایزه بزرگ وب در ایران دارای سابقه چندانی نیست، اختصاص این جایزه به دولتیان از آن جهت ضروری به نظر رسید که خدمات‌رسانی به مردم از اولویت‌های یک حکومت مردم‌سالار و از ملاک‌های اصلی ارزیابی دولت است.

وی با اشاره به اینکه این طرح نخستین‌بار به همت دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی و ستاد تبصره 13 و با پشتیبانی علمی دانشگاه تهران انجام پذیرفت، بیان داشت: در این طرح 186 سازمان دولتی کشور در شش معیار شامل، محتوا، تعاملی بودن، خدمات، تکنولوژی، طراحی و کاربرپسندی به صورت مستقل مورد ارزیابی قرار گرفتند و نهایتا سه وب‌گاه برتر در هر بخش مشخص شدند.

سالاریان ادامه داد: در این بین تعدادی از وب‌گاه‌های کارا و موثر نیز وجود داشتند که به رغم توانمندی‌هایی که در بخش‌های مختلف داشتند در بین سه وب‌گاه برتر قرار نگرفتند و رتبه پایین‌تر را کسب کردند.

در این مراسم ضمن معرفی سه وب‌گاه برگزیده در معیار جامعیت، تعدادی از دستگاه‌های دولتی نیز در 6 معیار ارزیابی ذکر شده به صورت مستقل حائز رتبه برتر شدند.

بر این اساس در معیار "محتوا" سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور رتبه اول، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران رتبه دوم و مجلس شورای اسلامی رتبه سوم را کسب کرد.

در معیار "خدمات" تنها شرکت پست جمهوری اسلامی ایران رتبه اول را کسب کرد و شرکت مخابرات استان خراسان شمالی و شرکت مخابرات استان سمنان قابل تقدیر شناخته شدند.

در معیار "تعامل" هیچ وب‌گاهی رتبه اول تا سوم را کسب نکرد و سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ، سازمان امور اقتصاد و دارایی استان کرمان و سازمان آب و فاضلاب استان تهران قابل تقدیر شناخته شدند.

در معیار "کاربرپسندی" راه‌آهن جمهوری اسلامی رتبه اول و دو سازمان امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی و سازمان امور اقتصاد و دارایی استان یزد به صورت یکسان رتبه سوم را کسب کردند، در این معیار وب‌گاهی رتبه دوم را کسب نکرد.

در معیار "طراحی" نیز مرکز گسترش فناوری اطلاعات رتبه اول، بانک صنعت و معدن رتبه دوم و مجلس شورای اسلامی رتبه سوم را کسب کردند.

نهایتا در معیار "فناوری" بنیاد شهید و امور ایثارگران رتبه اول، بانک مرکزی رتبه دوم و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.





















Copyright: gooya.com 2016