دوشنبه 7 مرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رقيب تازه‌نفس گوگل از راه رسيد، ايسنا


يکی از کارمندان سابق گوگل موتور جست‌وجوی جديدی به نام Cuil راه‌اندازی کرده که قصد دارد با فهرست کردن صفحه‌های وب بيش‌تر از گوگل، اين غول اينترنتی را کنار بزند.

به گزارش سرويس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، موتور جست‌وجوی Cuil توسط آنا پترسون، يکی از مسوولان سابق ايندکس جست‌وجوی گوگل و همسرش، تام کاستلو که موتور جست‌وجوهايی در دانشگاه استنفورد و شرکت آی بی ام طراحی و ساخته است، اداره می‌شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




راسل پاور، سومين موسس اين شرکت نيز در ايندکس گذاری، رتبه‌بندی وب و شناسايی هرزنامه در گوگل فعاليت کرده است.

اين شرکت نوپا از به فهرست درآوردن ۱۲۰ ميليارد صفحه‌ی وب خبر داده و می‌تواند نتايج سازماندهی شده را با حفظ کامل حريم خصوصی کاربران فراهم کند.

گوگل چند روز قبل اعلام کرد که يک تريليون صفحه وب تک در اينترنت يافته اما شمار صفحاتی که به فهرست درآورده را اعلام نکرده است.

طبق اعلام شرکت Cuil، اين موتور جست‌وجو با تجزيه و تحليل محتوای هر صفحه و مفهوم هر تقاضای جست‌وجو، فراتر از شيوه‌های سنتی عمل می‌کند و نتايج مشابه را در گروه‌هايی قرار داده و آن‌ها را بر اساس فهرست مرتب می‌کند و همچنين برای دقيق‌تر کردن جست‌وجو، پيشنهادهای مختلف را به کاربر نشان می‌دهد.

Cuil نخستين رقيب گوگل در سال جاری نيست؛ موتور جست‌وجوی Wikia Search که توسط موسس دايره المعارف آنلاين ويکی‌پديا راه‌اندازی شده نيز از ماه ژانويه کار خود را آغاز کرده است.





















Copyright: gooya.com 2016