پنجشنبه 10 مرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محققان ايراني توليد كردند: ماستی كه در پيشگيري از سرطان موثر است!، ايسنا

پژوهشگران ايراني موفق به توليد ماستي شدند كه به ادعاي آنها ادر پيشگيري از بروز سه نوع سرطان پوست، پروستات و سينه و همچنين ديابت نوع دوم موثر است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مهدي آقاجاني، دانش‌آموخته گروه بيوتكنولوژي دانشكده فني مهندسي دانشگاه تربيت مدرس و مديرعامل واحد توليدكننده اين محصول به خبرنگار «پژوهشي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين كه طبق بررسي‌ها، كم تحركي و الگوي غلط غذايي از مهمترين عوامل تهديدكننده سلامت هستند اظهار كرد: بر اين اساس، كارشناسان در كنار ورزش، مردم را به مصرف غذاهايي ترغيب مي‌كنند كه علاوه بر لذت بردن فرد و رفع گرسنگي و تشنگي، در حفظ سلامت و كاهش آسيب‌پذيري در برابر بيماري‌ها موثر باشد. در اين راستا، براي كمك به بهبود عوامل تغذيه‌يي سلامت ماستي را طراحي و به حالت نيمه صنعتي در مركز رشد دانشگاه تربيت مدرس توليد كرده‌ايم كه علاوه بر خواص ماست معمولي، از سه نوع سرطان پوست، پروستات و سينه و نيز ديابت نوع دوم جلوگيري مي‌كند.

وي كه از دوره تحصيلات دانشگاهي، كار بر روي اين پروژه را دنبال كرده است در خصوص مواد اوليه و فرايند انجام شده بر روي اين ماست، گفت: گاهي مي‌توان محصولي را با هدف غني كردن به محصول ديگر اضافه كرد و همچنين نيز مي‌توان با اضافه يك محصول جديد، فرايند تبديل آن محصول را به مواد مفيدي در بدن به وجود آورد. در اين پروژه نيز ابتدا مقدار چربي شير را كاهش داده و سپس با اضافه كردن روغن به شير و با اعمال شرايط بهينه بدست آمده از آزمايش‌ها، ماست جديدي توليد كرديم كه مقدار تركيبات مفيد آن آن نسبت به ماست معمولي بسيار بيشتر است.

آقاجاني كه معتقد است ماستي با چنين ويژگي‌ها، براي نخستين بار توليد مي‌شود به ايسنا گفت: اين ماست تا پايان مهر ماه سال جاري به توليد انبوه خواهد رسيد. علاوه بر اين ماست، درصدد توليد نيم چاشني هستيم كه نيازهاي غذايي كودكان زير 7 سال را تامين خواهد كرد.

وي گفت: در اين راستا قرار است تفاهمنامه‌اي با آموزش و پرورش براي استفاده اين محصول در مدارس امضا شود، همچنين رايزني‌هايي با مركز زنجيره‌اي و شهرداري انجام شده است .

آقاجاني در پايان درباره هزينه توليد اين فرآورده لبني گفت: قيمت اين محصول تنها حدود 10 درصد بيشتر از ماست‌هاي معمولي است.





















Copyright: gooya.com 2016