سه شنبه 29 مرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بیل گیتس: تلویزیون‌های آینده همگی می‌توانند به اینترنت متصل شوند، ایسنا

بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران و رییس سابق مایکروسافت پیش‌بینی کرد: توسعه مداوم سرویس‌های اینترنتی انقلابی در توسعه نرم‌افزار به‌پا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، بیل گیتس در جریان سفری به هنگ کنگ، در کنفرانسی به منظور گرامیداشت دهمین سالگرد تاسیس لابراتوار پژوهش مایکروسافت در آسیا که در سال 1998 در پکن تاسیس و برای بیش از دو هزار نفر از دانشگاه‌های این منطقه آموزش فراهم کرد، شرکت کرد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این نخستین سخنرانی گیتس در یک اجتماع عمومی پس از کناره‌گیری از مقام مدیر اجرایی مایکروسافت در ژوئیه سال جاری و پرداختن به امور بشردوستانه در بنیاد بیل و ملیندا گیتس است.

گیتس خطاب به دانشگاهیان،‌ نمایندگان IT و دانشجویان اظهار کرد: پیشرفت‌های نرم‌افزاری سریع‌تر از آنچه تصور کنند نزدیک می‌شوند.

به گفته وی،‌ یکی از نوآوری‌های قابل توجه رابط کاربری طبیعی (NUI) خواهد بود که دست کم گرفته شده و در آینده شامل تمامی تکنیک‌های تعاملی جدید مانند لمس و گفتار خواهد بود.

بنا بر پیش بینی گیتس، کاربردهای وسیع برای NUI در حوزه های رباتیک وجود خواهد داشت در نتیجه رباتهای آینده می‌توانند خودرو رانده، اشیا را برداشته و صحنه های بصری را درک کنند.

گیتس اظهار داشت: پیشرفت در سخت‌افزار قطعا اتفاق خواهد افتاد همانگونه که پیشرفت در نرم‌افزار وجود دارد.

رییس سابق مایکروسافت تاکید کرد: با یکی شدن تلویزیون و اینترنت، برنامه‌ها تمامی بخش‌های زندگی بشری را هدایت خواهند کرد. تلویزیون‌های آینده همگی می‌توانند به اینترنت متصل شده و قابلیت‌هایی مانند جست و جو و یافتن ویدیو با استفاده از فن آوری تشخیص صدا را انجام دهند.

به گفته گیتس،‌ دستگاه‌هایی که با نرم افزار هدایت می‌شوند به رایانه‌های شخصی، ‌دستگاه‌های صفحه بزرگ یا دستگاه‌های کوچک تلفن محدود نخواهند بود بلکه کاملا فراگیر خواهند بود.

مرکز Microsoft Research Asia در حال حاضر در حال انجام پژوهش‌هایی بر روی چنین تلویزیون‌هایی بوده است که در آنها با استفاده از کنترل از راه دور، کلید واژه‌ها جست و جو شده و تلویزیون با استفاده از فن‌آوری تشخیص گفتار ویدیوهای مربوط را جست و جو خواهد کرد؛ کاربران می‌توانند کانال‌ها را با استفاده از قابلیت جست و جو سفارشی کنند.

گیتس تاکید داشت: اینترنت تلویزیونی تنها بخشی از تغییر عظیمی خواهد بود که فن آوری نرم افزاری ظرف دهه ی آینده به ارمغان می آورد.





















Copyright: gooya.com 2016