شنبه 2 شهریور 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سیستم برق بی‌سیم به واقعيت پيوست، همشهری

شرکت اینتل یک سیستم نیروی برق بی‌سیم را به نمایش درآورد. به گفته تحلیل‌گران اين سیستم می‌تواند با بی‌نیاز کردن وسائل الکترونیکی از مبدل‌ها و پریزها انقلابی در زندگی مدرن به وجود آورد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه مدیر ارشد تکنولوژی اینتل، جاستین راتنر، پنج‌شنبه 21 آگوست (31 مرداد) که در نشست سالانه تولید‌کنندگان این شرکت در سانفرانسیسکو یک اتصال تشدید‌کننده انرژی بی‌سیم (Wireless Energy Resonant Link) را به نمایش درآورد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




برق به صورت بیسیم به یک چراغ روی صحنه فرستاده می‌شد و یک لامپ 60 واتی را روشن می‌کرد که برق بیشتری از یک لپ‌تاپ معمولی مصرف می‌کند.

مهمتر اینکه برق بدون اینکه اثرگذاشتن بر چیز یا کسی که میان واحدهای فرستنده و گیرنده قرار گرفته باشد، انتقال پیدا می‌کرد.

جان اسمیت، پژوهشگر اینتل در یک ویدئوی آنلاین در توضیح این اختراع اشاره کرد که مزیت اصلی این سیستم این است که می‌تواند انتقال برق را به صورت کارآمد و بی‌خطر انجام دهد.

او گفت: "ثابت شده است که بدن انسان تحت تاثیر میدان‌های مغناطیسی قرار نمی‌گیرد، اما میدان‌های الکتریکی بر آن تاثیر می‌گذارند. بنابراین ما برق را با استفاده از میدان‌ مغناطیسی انتقال می‌دهیم و نه میدان الکتریکی."

نمونه‌های کاربردهای بالقوه این سیستم شامل فرودگاه‌ها، ادارات با سایر ساختمان‌هایی است که در آنها لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های همراه یا سایر وسائل الکترونیکی باید برق دریافت کنند.

به گفته اسمیت این تکنولوژی را همچنین می‌توان در داخل اجزای کامپیوتر مانند مانیتورها کارگذاشت تا آنها را قادر کند تا برق را برای وسائلی که روی میز‌های کار قرار دارند یا به داخل اتاق‌ها آورده می‌شود، پخش کنند.

به گفته تحلیل‌گران این سیستم شارژ‌کننده‌ها و نهایتا نیاز به باتری‌ها را از دور خارج خواهد کرد.

سیستم‌های برق بیسیم قبلی به طور پایه‌ای برق را از طریق میدان‌های الکتریکی به صورت پالس‌های صاعقه‌ای منتقل می‌کردند.

اسمیت می‌گوید سیستم برق بی‌سیم اینتل هنوز در مرحله اولیه تولید است و پژوهش بیشتری پیش از واردشدن آن به بازار باید انجام گیرد.





















Copyright: gooya.com 2016