جمعه 8 شهریور 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تغییرات جدید در اینترنت اکسپلورر، بی بی سی

شرکت مایکروسافت نسخه دوم بتا، یا آزمایشی نرم افزار مرورگر اینترنت اکسپلورر 8 (IE8) را برای استفاده عموم عرضه کرده است.

در نسخه جدید این نرم افزار در مقایسه با نسخه اولیه که در ماه مارس سال 2008 عرضه شد، تغییراتی ایجاد شده است.

از جمله این مرورگر قابلیت بالاتری برای محافظت از اطلاعات شخصی کاربر خواهد داشت، امکانات جستجوی آن ارتقاء یافته است و می توان توسط آن تغییرات بخش هایی خاص از یک صفحه وب را تحت نظر گرفت.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در حال حاضر نسخه آزمایشی این نرم افزار را می توان از سایت آن دانلود کرد، اما هنوز مشخص نیست که نسخه نهایی آن چه زمانی به بازار عرضه خواهد شد.

در نسخه دوم بتا دو قابلیت جدید گنجانده شده که در نسخه اولیه وجود نداشتند. با این حال بسیاری در میان وبلاگ ها متذکر شده اند که این قابلیت ها از مدتی پیش در دیگر مرورگرهای اینترنتی وجود داشته اند.

امکان جستجوی ساده تر

یکی از امکانات نسخه جدید اینترنت اکسپلورر "آدرس بار هوشمند" آن است.

جیمز پرت، مدیر ارشد محصولات مایکروسافت در این باره گفت در 80 درصد اوقات کاربران اینترنت از همان سایتهایی بازدید می کنند که قبلا به آن مراجعه کرده اند.

در نتیجه نسخه جدید اینترنت اکسپلورر سایتهای دیده شده را، هم بر اساس آدرس و هم بر اساس اسم آنها بایگانی می کند.

به این ترتیب از حروف و کلمات وارد شده در "آدرس بار" (محل ورود آدرس سایت های اینترنتی) هم برای یافتن سایتهای دیده شده و هم سایتهای ثبت شده در فهرست سایتهای مورد علاقه (Bookmark) استفاده می شود.

همچنین در هنگام استفاده از محل ویژه جستجو (search bar) وارد کردن حروف باعث می شود مرورگر نتایج احتمالی متناظر با حروف وارد شده را، با مراجعه به سایتهای جستجویی که کاربر خود پیشتر تعیین کرده، نشان دهد.

همچنین اینترنت اکسپلورر 8 اجازه می دهد کاربر با تعیین یک برش (Slice) از صفحه وب، در مواردی همچون صفحات eBay یا فیس بوک که بخشی از صفحه دائما در حال تغییر است، بجای مراجعه چندین باره به آن صفحه، تنها "برش" تعیین شده را تحت نظر بگیرد؛ قابلیتی که به مفهوم کلیپ های وبی (Web Clips) در مرورگر سافاری شرکت اپل شباهت دارد.

در نسخه جدید اینترنت اکسپلورر مفهومی جدید تحت عنوان "گروه" بکار گرفته می شود که مشاهده صفحات وب با استفاده از باریکه (Tab) را ساده تر می سازد؛ به این شکل که باریکه های باز شده با استفاده از لینک های درون یک صفحه، هم رنگ یکدیگر خواهند بود تا ارتباط باریکه ها با یکدیگر مشخص شود.

همچنین می توان یک باریکه را از یک گروه [رنگی] به یک گروه دیگر منتقل کرد.

با استفاده از کلیک راست نیز می توان کل یک گروه را بست، اما در قابلیتی جدید، کاربر می تواند گروهی را که به اشتباه بسته شده، از طریق گزینه ای در اینترنت اکسپلورر دوباره باز کند.

نسخه جدید، همانند نسخه اول کماکان از قابلیت iPrivate استفاده می کند که مانند گزینه "مرورگری خصوصی" (Private Browsing) در مرورگر سافاری، هیچ اثری از سایتهای دیده شده را در روی کامپیوتر برجای نمی گذارد.

"آدرس بار هوشمند" این نرم افزار هم کاملا شبیه به "Awesome Bar" در مرورگر فایرفاکس شرکت موزیلا عمل می کند، اما مایکروسافت منکر مشابه سازی از روی دیگر محصولات موجود می شود و مدعی است اینترنت اکسپلورر 8 پس از مطالعه و پژوهش درباره نیازهای کاربران تولید شده است.





















Copyright: gooya.com 2016