سه شنبه 12 شهریور 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اسپم‌ها برای حمله قرعه‌کشی می‌کنند!، همشهری

رشید عسگری

تعداد اسپم‌هایی (Spam) که براي شما فرستاده می‌شود به حرف اول آدرس ایمیل شما بستگی دارد

يك مطالعه در انگليس بر روي 500 میلیون پیغام اسپم نشان داد چه حروفی در آدرس‌های ایمیل باعث دريافت بیشترین اسپم شده‌اند.

آدرس‌های ایمیلی که با حروف «A»،«M» و«S» شروع می‌شوند 40٪ اسپم‌ها را دریافت کرده‌اند. این در حالی است که آدرس‌هایی که با حروف «Q»و«Z» شروع می‌شند تنها 20٪ اسپم‌ها را دریافت کرده‌اند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این مطالعه دلیل این تفاوت‌ها را در روش‌هایی که فرستندگان این اسپم‌ها در شناسایی آدرس‌ها به کار می‌گیرند، معرفی می‌کند.

این تحقیقات توسط یکی از اساتید علوم کامپیوتر دانشگاه کمبریج به نام دکتر ریچارد کلیتون انجام شده و هدف اصلی آن تعیین کردن تعداد احتمالی اسپم‌هایی است که افراد مختلف دریافت می‌کنند.

دکتر کلیتون مطالعه خود را روی 550میلیون ایمیلی که به مشتریان شرکتی به نام دیمون (Demon) از اول فوریه تا 27 مارچ 2008 فرستاده شد، انجام داد.

این ارتباط بین آدرس و تعداد اسپم به طور اتفاقی در حالی که دکتر کلیتون در حال بررسی این پیغام‌ها بود؛ شناسایی شد.

کلماتی که بیشتر مورد هدف قرار گرفته بودند حروف A،M ، S و R هستند که در حدود 40٪ مورد هدف قرار گرفته‌اند. کمترین اسپم‌ها نیز به ایمیل‌هایی که با حروف Q، Y و Z شروع می‌شوند، فرستاده شده بود.

به گفته دکتر کلیتون فرستندگان این اسپم‌ها یک لیست از آدرس‌ها تهیه می‌کنند که شامل قسمتی از ایمیل است که به نظر آن‌ها فعال می‌آید و این کلمات را در لیستی قرار می‌دهند و سپس اسپم را به آن آدرس و تحت دامنه‌های مختلف می‌فرستند.

برای مثال اگر فرستندگان اسپم‌ها دریابند که ایمیلی به آدرس john@aaa.bbb به دلیل پرطرفدار بودن این نام؛ فعال و رایج است، اسپم را به این آدرس و john@111.222 و یا john@ooo.ppp نیز می‌فرستند.

به این ترتیب می‌توان دلیل این رابطه بین حرف ابتدای آدرس و تعداد اسپم‌ها را توضیح داد.

با این حال به گفته دکتر کلیتون تناقض‌هایی هم وجود دارند که به مطالعه بیشتری برای توضیح آن‌ها نیاز است. برای مثال با اینکه نام و آدرس‌هایی که با حرف «U» شروع می‌‌شوند کم طرفدارند ولی با این حال میزان اسپم‌هایی که به این آدرس‌ها فرستاده شده است، 50٪ بوده است.





















Copyright: gooya.com 2016