دوشنبه 8 مهر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازگشت موفقيت آميز فضانوردان چينی به زمين، مهر


فضانوردان چينی با اتمام سفر سه روزه خود با موفقيت به زمين بازگشتند.
به گزارش خبرگزاری مهر، بازگشت موفقيت آميز سه فضانورد چينی به زمين، به سفر سه روزه آنها به فضا و اولين گردش انفرادی يکی از فضانوردان در فضا خاتمه داد.

به گفته مسئولان سازمان فضايی چين، کپسول بازگشت "Shenzhou-۷ " در ساعت ۵:۳۹ دقيقه بعد از ظهر روز يکشنبه به وسيله چتر نجات بر روی منطقه ای در دشتهای مغولستان فرود آمد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نمايش مستقيم تلويزيونی اين فضانوردان را در حالی نشان داد که در اين کپسول نشسته و در حال انطباق بدن خود با گرانش زمين قبل از خروج از کپسول بودند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی چين، در حال حاضر هر سه فضانورد در شرايط مناسب جسمی قرار دارند.

اين ماموريت فضايی در روز سه شنبه از سکوی پرتاب Jiuquan واقع در شمال چين آغاز شده و فضانوردان برای انجام ماموريتی سه روزه سفر خود را آغاز کردند.

نکته قابل اهميت در اين ماموريت، گردش انفرادی يکی از اين فضانوردان خارج از سفينه فضايی بود. وی پس از خروج از سفينه با استفاده از ريسمانی به سفينه متصل بوده و بعد از سپری کردن ۱۳ دقيقه به داخل فضاپيما بازگشته است.

بر اساس گزارش سی ان ان، موفقيت در اين ماموريت و گردش در فضا، مسير ايجاد ايستگاه فضايی، دومين برنامه پر اهميت فضايی کشور چين را برای چين هموار خواهد کرد.

چين در سال ۲۰۰۳ با فرستادن يک فضانورد به فضا و موفقيت سفر ۲۱ ساعته وی، سومين کشور در جهان بود که موفق به فرستادن انسان به فضا می شد. همچنين اين کشور در سال ۲۰۰۵ ماموريتی ۵ روزه را برای ۲ تن از فضانوردران خود ترتيب داد.

با اين حال آخرين ماموريت فضايی اين کشور به دليل خروج فضانورد چينی از فضاپيما و گردش ۱۳ دقيقه ای وی در خارج از فضاپيما به شدت مورد توجه اکثر رسانه های گروهی قرار گرفته است.





















Copyright: gooya.com 2016