یکشنبه 26 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

یک دست مصنوعی در لیست بهترین اختراعات سال 2008 قرار گرفت + عکس، شبکه ایران

یک دست مصنوعی که دارای توانایی‌های بی‌شماری از جمله گیرنده‌های مخصوص نگهداری اجسام بسیار باریک و همچنین اجسام بزرگ است، در ردیف بهترین اختراعات سال 2008 قرار گرفت.

به گزارش شبکه ایران به نقل از آسوشیتدپرس اولین دست‌مصنوعی‌زیستی در جهان به عنوان یکی از مهمترین اختراعات سال 2008 معرفی گردید.

این اختراع که توسط شرکت "اسکات لیوینگستون" به ثبت رسیده است، به عنوان یکی از برترین اختراعات سال 2008 در لیست اختراعات مجله تایمز به ثبت رسید.

نام این دست مصنوعی در کنار نام برخورد‌دهنده بزرگ هادرون در لیست 50 اختراع برتر مجله تایم قرار گرفته است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این اختراع همچنین با قرار گرفتن در رتبه چهاردهم این جدول، کاوشگر مریخ را نیز پشت سر گذاشته و مقامی بالاتر را به خود اختصاص داده است.

مسئولان شرکت لیوینگستون اعلام داشته‌اند که این دست که تولید آن 20 سال به طول انجامیده است ؛ دارای 5انگشت بوده که هر یک قادر به حرکت جداگانه است.

artificial-arm-winner-2.jpg
این خصوصیت حرکات دست را روان تر و طبیعی‌تر کرده و در مقایسه با نمونه های قبلی که حرکات آنها تنها به باز و بسته‌شدن دست محدود می شد، از عملکرد بهتری برخوردار است.

"i-limb " دارای توانایی های بی‌شماری است که به‌طور مثال دارای گیرنده‌های مخصوص نگهداری اجسام بسیار باریک و همچنین اجسام بزرگ است.

بدنه این دست مصنوعی از پلاستیک مقاوم تولید شده و به دلیل سهولت در جدا کردن قطعات آن از یکدیگر، تعمیر آن نیز آسانتر خواهد بود.

artificial-arm-winner-3.jpg
این در حالی است که دستهای مصنوعی رایج در صورت بروز نقصان به حداقل یک هفته زمان برای تعمیر نیاز دارند و این به آن معنی است که فرد معلول بدون امکان استفاده از دست مصنوعی در این زمان باید در انتظار تعمیر دست خود باقی بماند.

از زمان آغاز عرضه این محصول بالغ بر 400 بیمار به "i-limb " مجهز شده و آن را مورد استفاده قرار داده‌اند.

آقای "Stuart Mead " رییس شرکت لیوینگستون این اختراع را "شگفتی بهت‌آور" نامیده است.





















Copyright: gooya.com 2016