جمعه 19 فروردین 1384

مراسم خاكسپاري پاپ: هزينه‌ي 8 ميليون دلاري براي تامين امنيت سران 140 كشور، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي - ايران

واتيكان تا ساعتي ديگر شاهد خاكسپاري رهبر كاتوليك‌هاي جهان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مراسم خاكسپاري پاپ ژان پل دوم، كه با حضور مسوولان و سران كشورهاي مختلف از جمله رييس جمهور كشورمان برگزار خواهد شد، ساعت 10 به وقت محلي آغاز مي‌شود.

در حال حاضر تدابير شديد امنيتي در شهر رم حاكم است و اين شهر تقريبا به حالت تعطيل درآمده و مقررات منع عبور و مرور حاكم است. مسوولان 140 كشور حاضر در ايتاليا براي شركت در مراسم خاكسپاري پاپ ژان پل دوم به سمت واتيكان در حركتند تا در اين مراسم حضور يابند.

بنا بر اين گزارش، امروز حريم هوايي رم نيز تحت كنترل است و پروازي انجام نمي‌شود.

گفته مي‌شود به خاطر حضور مسوولان كشورهاي مختلف در مراسم خاكسپاري رهبر كاتوليك‌هاي جهان و به منظور تامين امنيت شهر، هشت ميليون دلار هزينه شده و موشك‌هاي زمين به هوا نيز براي تامين امنيت سران كشورهاي حاضر در مراسم خاكسپاري پاپ نصب شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

برآورد ‌شده بيش از دو ميليون نفر در مراسم خاكسپاري پاپ شركت مي‌كنند و هم‌اكنون گروه‌هايي از مردم با در دست داشتن پرچم‌هاي خود، در اطراف ميدان اصلي واتيكان و كليساي سن پيتر تجمع كرده و منتظر ورود به محل مراسم خاكسپاري پاپ هستند.

بنا به گزارش خبرنگار ايسنا، در حال حاضر خبرنگاران و مدعوين در حال عبور از مراحل امنيتي براي ورود به جايگاه‌شان هستند.

در اين مراسم دو جايگاه ويژه براي مقامات كشورها و اسقف‌ها در نظر گرفته شده است. هم‌چنين در دو طرف كليساي سن پيتر، مانيتورهاي بزرگي نصب شده كه مردم حاضر در واتيكان از اين طريق در جريان مراسم خاكسپاري پاپ قرار مي‌گيرند.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايسنا، در حال حاضر شخصيت‌ها و كاردينال‌ها در حال حضور در جايگاه‌شان هستند و توسط ماموران به جايگاه‌هاي از پيش تعيين شده راهنمايي مي‌شوند اما هنوز مقامات رسمي و سران كشورها در جايگاه اصلي خود در بالاي پله‌هاي ورودي كليساي سن پيتر حاضر نشده‌اند و تنها علماي مذاهب و فرق مختلف در محل مراسم حضور يافته‌اند.

خبرنگاران،‌ تصويربرداران و عكاسان در واتيكان براي پوشش اخبار مربوط به خاكسپاري پاپ ژان پل دوم حضور چشمگيري دارند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20268

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مراسم خاكسپاري پاپ: هزينه‌ي 8 ميليون دلاري براي تامين امنيت سران 140 كشور، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016