شنبه 4 فروردین 1386

مجلس نمايندگان آمريکا ۳۱ اوت ۲۰۰۸ را ضرب‌الاجل نهايی برای خروج نيروهای آمريکا از عراق اعلام کرد، ايسنا

بوش:
اين لايحه را وتو می کنم

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يی

مجلس نمايندگان آمريکا به اتفاق آرا با اعلام زمان ۳۱ اوت سال ۲۰۰۸ به عنوان ضرب‌الاجل نهايی برای خارج کردن نيروهای آمريکا از عراق موافقت کرد. اين در حالی‌است که جورج بوش با انتقادی بسيار شديد تهديد کرده است که اين ضرب‌الاجل را وتو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، قانون‌گذاران آمريکايی در جدی‌ترين چالش خود با قدرت‌های جنگی رييس جمهور آمريکا تاييد بودجه‌ی اضطراری ۱۲۴ ميليارد دلاری درخواستی بوش را با قبول جدول زمانی خروج نيروهای آمريکايی از عراق مرتبط اعلام کردند.

نانسی پلوسی، رييس مجلس نمايندگان آمريکا در پايان اين مذاکرات اظهار داشت: اين جنگ يک اشتباه مضحک است. مردم آمريکا از جنگ بدون پايان حمايت نخواهند کرد؛ همينطور کنگره.

با اين حال بوش خشمگين بلافاصله قول داد در صورتی که اين لايحه بر روی ميز کارش قرار گيرد آن را وتو خواهد کرد.

وی رهبران دموکرات را به سلب مسووليت در قبال نيروهای مسلح آمريکايی متهم کرد و گفت: دموکرات‌های مجلس نمايندگان در يک تئاتر سياسی به جای فرماندهان نظامی ما که هم اکنون در عراق مشغول جنگ هستند تصميم‌گيری کردند.

بوش گفت: اين لايحه هرگز به قانون تبديل نخواهد شد، اگر اين لايحه بر روی ميز کار من قرار داده شود آن را وتو خواهم کرد.

تونی اسنو، سخنگوی کاخ سفيد نيز اظهار داشت: طرح جدول زمانی دست ژنرال‌ها و تمامی درجه‌داران ارتش را می‌بندد.

جان مورتا، از نمايندگان دموکرات و از حاميان بسيار جدی خروج نيروهای آمريکايی از عراق اظهار داشت: ما بايد سربازان را به کشور بازگردانيم. بايد مسيری را که اين کشور بزرگ در پيش گرفته تغيير دهيم. مردم آمريکا در آخرين انتخابات خود اين پيام را اعلام داشتند که می‌خواهند مردم عراق خودشان مشکلاتشان را حل کنند.

اما جان بوئنر، رهبر اقليت جمهوری خواهان اظهار داشت که اين لايحه در حکم ارسال يک پيام بسيار مخرب در خصوص تعهد آمريکا در جنگ جهانی با تروريسم است.

وی گفت: ما در بحبوحه‌ی جنگ با دشمنی هستيم که تنها در عراق نيست بلکه در کل جهان می‌جنگد.

اين رای‌گيری هم زمان با رای‌گيری در خصوص تصويب هزينه‌های اضطراری برای جنگ‌های عراق و افغانستان و مجلس نمايندگان آمريکا برگزار شد. اين هزينه‌ها قرار است صرف استقرار نيروهای رزمی آمريکا و ارسال تجهيزات و آموزش به نيروهای عراقی شود.

اگر چه بوش به صراحت اعلام کرد که هر گونه جدول زمانی را وتو خواهد کرد، از نظر دموکرات‌ها اين لايحه بخشی از مبارزات سياسی برای وادار کردن رييس جمهور آمريکا به خاتمه دادن به دخالت آمريکا در عراق می‌باشد.

هری ريد، رهبر اکثريت دموکرات‌ها در سنا گفت: دموکرات‌ها هم چنان به اعمال فشار بر بوش برای گوش دادن به حرف مردم آمريکا و تغيير شيوه‌اش ادامه خواهند داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بوش در سخنان خود اظهار داشت: امروز اکثريت مجلس نمايندگان با تاييد اين لايحه از خود در قبال سربازان سلب مسووليت کرد. هدف از هزينه‌های اضطراری درخواستی من تامين سربازان در ميدان‌های جنگ بود. دموکرات‌ها می‌خواهند اين موضوع را روشن کنند که با جنگ عراق مخالفند. آنها معتقدند هر چقدر سرمايه‌گذاری برای سربازان را به تاخير بيندازند بيشتر می‌توانند مرا وادار به قبول اعمال محدوديت‌ بر فرماندهانمان در ميدان‌های جنگ و پذيرش زمان خروج نيروها از عراق کنند با اين حال اين امر هرگز رخ نخواهد داد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32996

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مجلس نمايندگان آمريکا ۳۱ اوت ۲۰۰۸ را ضرب‌الاجل نهايی برای خروج نيروهای آمريکا از عراق اعلام کرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016