شنبه 18 فروردین 1386

حمله موشکی اسرائیل به غزه، بی بی سی

هلیکوپترهای ارتش اسرائیل با شلیک چندین موشک به سوی نوار غزه در مناطق فلسطینی، یک نفر را کشته و سه نفر دیگر را زخمی کرده اند.
ساکنان محلی می گویند که حداقل دو موشک به سوی یک اردوگاه آوارگان شلیک شده است. آنها این حمله را از زمان آتش بس میان اسرائیل و شبه نظامیان فلسطینی را در نوامبر گذشته، بدترین در نوع خود دانسته اند.

یک سخنگوی ارتش اسرائیل در توجیه این حمله موشکی گفت که تحرکات مشکوکی در منطقه دیده شده بود و برای بازداشتن شبه نظامیان از اقدام احتمالی، این موشک ها شلیک شد.

عمیر پرتز، وزیر دفاع اسرائیل مجوز اقدام نظامی محدود علیه شبه نظامیان فلسطینی را که متهم به پرتاب راکت به داخل اسرائیل هستند صادر کرده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گروه جهاد اسلامی گفته است که نظامیاتش به همراه یک گروه دیگر در حال تلاش برای انجام عملیاتی در نزدیکی مرز غزه بودند که هلیکوپترهای اسرائیلی آتش گشودند.

آتش بس میان اسرائیل و گروه های فلسطینی، پنج ماه پیش مورد توافق طرفین قرار گرفت، اگر چه از آن زمان حوادثی مرزی رخ داده است. روز چهارشنبه یک فلسطینی مسلح در نزدیکی مرز توسط گشتی های اسرائیلی کشته شد.

نیروهای امنیتی اسرائیل می گویند که شبه نظامیان فلسطینی در تلاش برای بهبود وضعیت تسلیحاتی خود برای آماده شدن برای برخوردهای نظامی آتی میان طرفین هستند.





دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33046

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حمله موشکی اسرائیل به غزه، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016