جمعه 24 فروردین 1386

مصر گزارش عفو بين‌الملل را درباره نفض حقوق بشر در اين کشور نادرست خواند، ايرنا

تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۶/۰۱/۲۴‬

مصر، گزارش "عفو بين‌الملل" را درباره بدرفتاری مقامات اين کشور با زندانيان، به عنوان اتهاماتی نادرست و غيرمنصفانه رد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس از قاهره، وزارت خارجه مصر در بيانيه‌ای اعلام کرد: "دولت مصر از گزارش اخير عفو بين‌الملل که‌حاوی اطلاعات و اتهامات نادرست و مغرضانه درباره وضعيت حقوق بشر در مصر است، آزرده شده است." وزارت خارجه مصر با اشاره به تاسيس "شورای ملی حقوق بشر" مصر تحت رياست "پطروس غالی" دبير کل سابق سازمان ملل، خاطر نشان کرد که کشورش به پيشرفت‌های جدی در زمينه دفاع از حقوق بشر دست يافته است.

اين وزارتخانه همچنين از پيشداوری عفو بين‌الملل درباره قانونی که هنوز وضع و اجرا نشده است، انتقاد کرد.

سازمان عفو بين‌الملل در گزارش روز چهارشنبه خود اعلام کرد که ‪ ۱۸‬هزار نفر، سالهاست که بدون محاکمه شدن در زندان‌های مصر زندانی شده‌اند.

عفو بين‌الملل از تحولات اخير مصر به‌ويژه اصلاح قانون اساسی اين کشور، به عنوان سوء‌استفاده نظام‌مند و برنامه‌ريزی شده از حقوق بشر، به شدت انتقاد کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين سازمان از استفاده گسترده از نيروهای امنيتی، شکنجه نظام‌مند و برنامه‌ريزی شده زندانيان و برگزاری محاکمات غيرعادلانه، به عنوان شاهد و مدرکی از وخامت وضعيت حقوق بشر در مصر نام برد.

عفو بين‌الملل، از قانون جديد مبارزه با تروريسم که دولت مصر قرار است آن را جايگزين قانون قبلی حالت فوق‌العاده کند، نيز انتقاد کرد.

معاون دفتر عفو بين‌الملل در خاورميانه خاطر نشان کرد که تعريف گسترده و جامع اين قانون جديد از جرائم تروريستی که می‌تواند استفاده مسالمت‌آميز از حقوق بشر تضمين شده در حقوق بين‌الملل را جرم محسوب کند، باعث ترس و نگرانی ماست.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33090

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مصر گزارش عفو بين‌الملل را درباره نفض حقوق بشر در اين کشور نادرست خواند، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016