دوشنبه 10 اردیبهشت 1386

اولمرت، مسئول ناکامی جنگ با لبنان شناخته شد، راديو فردا

کميسيون تحقيق دولتی در اسراييل، روز دوشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که «مسووليت ناکامی» در جنگ ۳۴ روزه با حزب الله لبنان به عهده اهود اولمرت، نخست وزير آن کشور است.

در گزارش اين کميسيون تحقيق، علاوه بر نخست وزير اسراييل، از وزير دفاع و رييس پيشين ستاد مشترک ارتش آن کشور نيز به دليل «بروز اشتباهات جدی» در مديريت جنگ ۳۴ روزه با حزب الله لبنان، انتقاد شده است.

بر اساس اين گزارش، شتاب آقای اولمرت برای آغاز جنگی بدون برنامه جامع و مانع، همراه با قضاوت نادرست و ناکافی او، باعث جنگی شد که به گمان بسياری از اسراييلی ها، ممکن است موضع دشمن را قوی تر ساخته باشد.

در آغاز تابستان سال گذشته، شبه نظاميان حزب الله با ورود به خاک اسراييل، دو سرباز آن کشور را ربودند و اين حادثه سرآغاز جنگی شد که ۳۴ روز به طول انجاميد.

گزارش کميسيون تحقيق در اسراييل تاکيد دارد که مقام های دولتی اين کشور با آغاز و ادامه جنگ ۳۴ روزه، نه تنها موفق به آزادی سربازان اسراييلی نشدند، بلکه در اداره جنگ، مرتکب خطاهای جدی شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تهيه اين گزارش حاصل بازرسی و تحقيق شش ماهه هيات پنج نفره تحقيق بوده است. اين هيات، در سپتامبر سال گذشته ميلادی (در حدود ۸ ماه پيش) از سوی آقای اولمرت تعيين شده بود.

در اين گزارش از عمير پرتز، وزير دفاع اسراييل نيز به علت نداشتن تجربه کافی و آشنا نبودن با ارتش نيز انتقاد کرده است.

به نظر می رسد انتشار اين گزارش، خواست عمومی در جامعه اسراييل برای استعفای اهود المرت را تشديد کند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33206

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اولمرت، مسئول ناکامی جنگ با لبنان شناخته شد، راديو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016