پنجشنبه 7 تیر 1386

بوش برای گفت وگو با مسلمانان نماینده تعیین کرد، راديو فردا

جرج بوش، رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که نماینده ای را برای گفت وگو با کشورهای اسلامی تعیین کرده تا وجهه آمریکا را در این کشورها بهبود بخشد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فرستاده ویژه رییس جمهوری آمریکا که نام وی هنوز فاش نشده است قرار است رابط ایالات متحده با «سازمان کنفرانس اسلامی» باشد.

بیش از پنجاه نماینده از کشورهای مسلمان در این سازمان نماینده دارند و از اولویت های این سازمان کمک به همبستگی مسلمانان در مسایل اجتماعی وسیاسی است.

آقای بوش که در مراسم گرامیداشت پنجاهمین سال تاسیس «مرکز اسلامی» در واشینگتن سخنرانی می کرد اعلام کرد که فرستاده ویژه آمریکا به سخنان نمایندگان کشورهای مسلمان گوش خواهد داد و از آنها یاد خواهد گرفت و ارزش ها و نقطه نظرهای آمریکا را با آنها در میان خواهد گذاشت.

جرج بوش افزود که «این فرصتی برای آمریکایی ها است تا به مردم مسلمان علاقه خود را برای ادامه دوستی و گفت وگوی محترمانه نشان دهند.»

آقای بوش و دیگر کسانی که در مراسم روز چهارشنبه حضور داشتند پیش از ورود به مرکز اسلامی کفش های خود را در آوردند.

آقای بوش گفت: کسانی که می خواهند واقعا آمریکا را بفهمند کافی است به اینجا نگاه کنند.

وی افزود: این مرکز اسلامی در کنار یک کنیسه، یک کلیسای کاتولیک، یک کلیسای لوتری، یک کلیسای ارتدوکس و یک معبد بودایی قرار دارد و مومنین هر کدام از آنها در کنار یکدیگر با آرامش به سر می برند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

این اولین بار است که آمریکا دیپلماتی را مسئول رابطه با سازمان کنفرانس اسلامی می کند.

تصمیم آمریکا برای تبادل نظر با این سازمان زمانی اتخاذ می شود که جنگ عراق به شدت به احساسات ضد آمریکایی در منطقه خاورمیانه دامن زده است.

شان مک کورمک، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این مورد می گوید: بسیاری از مردم منطقه به این سازمان توجه دارند و دولت آمریکا فکر کرد که زمان مناسبی برای منصوب کردن یک دیپلمات برای تماس با این سازمان فرا رسیده است.

سازمان کنفرانس اسلامی در سال ۱۹۶۹ تاسیس شد و هم اکنون دارای ۵۷ عضو از کشورهای مسلمان است و پس از سازمان ملل متحد دومین سازمان بزرگ بین المللی به شمار می رود.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33609

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بوش برای گفت وگو با مسلمانان نماینده تعیین کرد، راديو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016