سه شنبه 19 تیر 1386

نیروهای پاکستانی به مسجد لال حمله کردند، راديو فردا

با بی نتيجه ماندن مذاکرات با اسلامگرايان مسلح در مسجد «لال» اسلام آباد، نيروهای امنيتی پاکستانی در نخستين ساعات بامداد روز سه شنبه به اين مسجد حمله کردند.

به گفته ژنرال وحيد ارشاد، سخنگوی ارتش پاکستان، در اين حمله بيش از ۴۰ نفر از اسلامگرايان مسلحی که در مسجد سنگر گرفته بودند و سه سرباز کشته و از هردو طرف ۱۵ نفر نيز زخمی شده اند.

گزارش های رسيده حاکيست که اجساد زيادی در محوطه مسجد لال پراکنده شده و گفته می شود که يکی از کشته شدگان، مادر پير عبدالرشيد غازی، رهبر اسلامگرايان مسلح است.

اين در حالی است که سخنگوی ارتش پاکستان از سرنوشت عبدالرشيد غازی، ابراز بی اطلاعی کرده است.

ژنرال ارشاد گفته است که تاکنون حدود ۶۰ درصد از مسجد پاکسازی شده و عمليات ادامه دارد.

نيروهای ارتش با بلندگو اعلام کرده اند که هرکس تسليم نشود کشته خواهد شد و اين در حالی است که اخبار رسيده حاکيست که هنوز بخشی از مسجد در اختيار اسلامگرايان مسلحی است که بمب های بنزينی، راکت و سلاح های خودکار در اختيار دارند.

مقامات پاکستانی می گويند اين افراد، حدود ۱۵۰ نفر از جمله تعداد زيادی زن و کودک را در گروگان خود دارند.

به گفته ژنرال ارشاد، در عمليات روز سه شنبه، ۲۰ کودک آزاد شدند.

اسلامگرايان اين مسجد که تعداد زيادی شبه نظامی در اختيار دارند، ماهها است که به دنبال آنچه «حاکم شدن قوانين اسلامی» در پاکستان می خوانند با دولت مرکزی درگير شده اند.

در جريان مناقشه ميان دولت و اسلامگرايان مسجد لال، سياستمداران ليبرال پاکستان، ماهها است که پرويز مشرف، رييس جمهوری اين کشور را تحت فشار گذاشته اند تا با حمله به اين مسجد به بحران خاتمه دهد، چرا که تندروهای اين مسجد تهديد کرده اند که عليه نيروهای دولتی، به عمليات انتحاری دست خواهند زد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بحران مسجد لال در حالی پاکستان را درگير کرده است که پرويز مشرف، رييس جمهوری اين کشور در آستانه آماده شدن برای برگزاری انتخابات رياست جمهوری و انتخابات عمومی اين کشور است و با انتقادات اپوزيسيون و جبهه تبليغاتی مخالفانش رو به رو است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33727

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نیروهای پاکستانی به مسجد لال حمله کردند، راديو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016