پنجشنبه 28 تیر 1386

روسيه از تحقيقات اتحاديه اروپا در مورد مرگ "ليتويننکو" انتقاد کرد، ايرنا

مسکو، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۶/۰۴/۲۸‬

نماينده روسيه در اتحاديه اروپا در مورد عواقب منفی تحقيق پيرامون مساله مرگ "ليتويننکو" از سوی اين اتحاديه که بدرخواست انگليس انجام می‌گيرد هشدار داد.

"ولاديمير چيژوف" روز پنجشنبه در گفتگو با خبرگزاری اينترفکس گفت:
اظهارات نماينده پرتغال در اتحاديه اروپا (رييس دوره‌ای اين اتحاديه) برای ما حيرت آور و ناخوشايند بود.

دولت انگليس روز دوشنبه بخاطر خودداری روسيه از تحويل يک تبعه روس متهم به قتل "آلکساندر ليتويننکو" افسر سابق سازمان امنيت فدرال روسيه به انگليس، به چهار ديپلمات سفارت روسيه در لندن ‪ ۱۰‬روز برای ترک خاک اين کشور مهلت داده است.

اين مقام روس گفت: نمی‌خواهيم که اصل همبستگی اروپايی اتحاديه اروپا در قبال مساله مرگ "ليتويننکو" با انگليس عليه روسيه اعمال شود.

وی هشدار داد اين‌گونه موضع‌گيری ناگزير بر روابط روسيه و اتحاديه اروپا تاثير منفی خواهد گذاشت.

نماينده دائم روسيه در اتحاديه اروپا از حمايت اين اتحاديه از موضع انگليس باتوجه به عدم مطابقت آن با معيارهای حقوقی و منطق انتقاد کرد.

"آلکساندر ليتويننکو" افسر سابق سازمان امنيت روسيه در ماه نوامبر گذشته بر اثر مسموميت ناشی از مواد شيميايی در لندن درگذشت.

***

سفير انگليس در مسکو، به وزارت امور خارجه روسيه احضار شد

بدنبال اعلام اخراج چهار ديپلمات روس از لندن، سفير انگليس در مسکو، روز پنجشنبه به وزارت امور خارجه روسيه احضار شد.

اختلاف دو کشور بر سر تحويل يک تبعه روس به انگليس، که لندن وی را متهم به قتل "آلکساندر ليتويننکو" افسر سابق امنيتی روسيه در انگليس کرده، هفته اخير به اوج خود رسيده است.

به گزارش راديو "اکو مسکو"، "آنتونی برنتون" سفری انگليس با "آلکساندر گروشکو" معاون وزير امور خارجه روسيه بمدت نيم ساعت گفتگو کرد.

به سفير انگليس يادداشتی حاوی چند پيام ابلاغ شد که به لندن منتقل خواهد کرد اما وی از هرگونه اظهارنظر در مورد متن يادداشت خودداری کرد.

برنتون در گفتگو با خبرنگاران ضمن ابراز نااميدی از واکنش منفی روسيه به درخواست انگليس برای تحويل "آندره لوگووی" گفت: به معاون وزير خارجه روسيه گفتم لندن اين مساله را بسيار جدی دنبال می‌کند.

معاون وزير خارجه روسيه دو روز پيش گفته بود به تصميم دولت انگليس برای اخراج چهار ديپلمات روس ، پاسخ مناسب و دقيق داده خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دولت انگليس روز دوشنبه بخاطر خودداری روسيه از تحويل "آندره لوگووی"، به چهار ديپلمات سفارت روسيه در لندن ‪ ۱۰‬روز برای ترک خاک اين کشور مهلت داد.

"آلکساندر ليتويننکو" افسر سابق سازمان امنيت روسيه ماه نوامبر اخير بر اثر مسموميت ناشی از مواد شيميايی در لندن درگذشت و انگليس يک همکار سابق وی را متهم به اين قتل نمود.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33838

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'روسيه از تحقيقات اتحاديه اروپا در مورد مرگ "ليتويننکو" انتقاد کرد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016