چهارشنبه 21 شهریور 1386

روس‌ها "پدر تمام بمب‌ها" را ساختند! آفتاب

آفتاب: تلویزیون دولتی روسیه گزارش داد، ارتش این كشور به طور موفقیت آمیز یك بمب را كه قدرتمند ترین بمب هوایی جهان به شمار می‌آید، آزمایش كرده است. این تازه‌ترین نمایش قدرت نظامی روسیه در بحبوحه روابط تیره و تار این كشور با آمریكا است.

این سلاح جدید كه لقب «پدر تمام بمب‌ها» را به خود اختصاص داده چهار برابر پرقدرت‌تر از بمب آمریكایی ملقب به «مادر تمام بمب‌ها» است.

ژنرال الكساندر راكشین معاون فرمانده ستاد كل ارتش روسیه، طی سخنانی تلویزیونی اعلام كرد: این آزمایش‌ها نشان داده كه این بمب هوایی به لحاظ قابلیت و توانایی با یك بمب هسته‌ای قابل مقایسه است. اما بر خلاف یك بمب هسته‌ای این بمب به محیط زیست آسیب نمی‌رساند.

پیش از این بمب عظیم هوایی آمریكا ملقب به مادر تمام بمب‌ها كه یك بمب هدایت شونده ماهواره‌ای دوربرد است، قدرتمند‌ترین بمب غیرهسته‌ای جهان در طول تاریخ به شمار می‌آمد.

بمب روسیه حاوی ‌٨/٧ تن ماده منفجره قوی است. بمب آمریكا بیش از هفت تن ماده منفجره دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

این در حالی است كه این بمب روسیه چهار برابر پر قدرت‌تر از بمب آمریكا است زیرا از یك نوع جدید و بسیار كارآمد مواد منفجره كه در این گزارش به آن اشاره نشده، بهره می‌برد.

در حالی كه بمب آمریكا معادل ‌١١ تن تی.ان.تی است، بمب روسیه معادل ‌٤٤ تن از این ماده منفجره است. همچنین شعاع انفجار بمب روسیه ‌٩٩٠ فوت و دو برابر شعاع انفجار بمب آمریكا است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34243

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'روس‌ها "پدر تمام بمب‌ها" را ساختند! آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016