شنبه 31 شهریور 1386

كشته شدن ۹ چريك پ ک ک در تركيه، بی بی سی

مقامات نظامى تركيه مى گويند در جريان دو حمله جداگانه، ۹ چريك جدايى طلب كرد را در جنوب شرق كشور به قتل رسانده اند.

به گفته این مقامات، چهار چریک حزب غیرقانونی کارگران کردستان یا پ ک ک، جمعه شب گذشته در منطقه ای کوهستانی در نزدیکی استان حکاری (جوله مرگ)، واقع درنزدیکی مرز مشترک ترکیه با ایران و عراق کشته شدند.

پنج چریک دیگر، در جریان زد و خورد در استان مجاور شرناق، جان خود را از دست دادند.

در سال های اخیر، با ورود شمار زیادی از چریک های کرد از پایگاه هایشان در کردستان عراق به بخش های کردنشین ترکیه، مبارزه مسلحانه پ ک ک، برای خودمختاری در جنوب شرق ترکیه یافته است.

ارتش ترکيه اخیرا هزاران تن از نفرات خود را در مرز عراق گردآورده و علاوه بر اينکه سه استان کردنشين را تحت کنترل نظامی قرار داده بود، تمرين نظامی نیز در اين منطقه انجام داده بود.

ارتش ترکيه پيشتر هشدار داده بود که در تعقيب افراد مسلح حزب کارگران کرد (پ ک ک) که پی در پی به نظامیان ترک حمله می کنند، اگر لازم بداند دست به عمليات نظامی در کردستان عراق می زند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ارتش ترکيه در تاریخ نهم ژوئن گذشته علاوه بر استانهای کردنشين شرناق و حکاری (جوله مرگ) و استان سيرت که جمعيت آن عمدتاً از کردها و عربها تشکيل شده، محدوديت نظامی سه ماهه ای اعمال کرده و طی اين مدت، کليه رفت و آمدها در اين سه استان را تحت کنترل ارتش قرار داده و به هيچ هواپيمای غيرنظامی حق پرواز بر فراز اين سه استان نداده بود.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34307

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كشته شدن ۹ چريك پ ک ک در تركيه، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016