چهارشنبه 25 مهر 1386

هشدار عباس: اسرائيل مانع تراشی می کند، بی بی سی

- رايس در تلاش برای نزديک کردن ديدگاه های اسرائيل و فلسطينيان است

محمود عباس، رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين، اسرائيل را متهم به مختل کردن تلاش ها برای تهيه سند مشترک با فلسطينيان برای ارائه به کنفرانس صلح کرده است.
کنفرانس صلح خاورميانه قرار است ماه آينده ميلادی در آمريکا برگزار شود اما اسرائيل و فلسطينيان بر سر جزئيات سند قابل ارائه به کنفرانس اختلاف نظر دارند.

محمود عباس گفت اقدامات اخير اسرائيل مانند حملات ارتش اين کشور و مصادره زمين های فلسطينيان، مانعی بر سر توافق است. وی افزود: "زمان در حال از دست رفتن است و فلسطينيان حاضر نيستند برای شرکت در کنفرانس صلح هر بهايی را پرداخت کنند."

محمود عباس اين سخنان را پس از ديدار با کاندوليزا رايس، وزير امور خارجه آمريکا بيان کرد.

کاندوليزا رايس به خاورميانه سفر کرده تا حمايت کشورهای منطقه از کنفرانس صلح را به دست آورد. او به غير از مقام های فلسطينی با نخست وزير و وزير امور خارجه اسرائيل نيز ديدار کرده است. وی با مقام های مصری نيز ديدار کرده است.

فلسطينيان هشدار داده اند که بدون اين سند کتبی حاضر به شرکت در کنفرانس صلح که ماه آينده برگزار می شود نيستند اما اسرائيلی ها می گويند که ارائه سند مورد توافق طرفين ضرورتی ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مقام های آمريکايی پيشاپيش، توقعات از پيشرفت در تهيه سند مشترک اسرائيل و فلسطينيان برای ارائه در کنفرانس را کاهش داده اند.

اين در حالی است که کاندوليزا رايس، وزير امور خارجه آمريکا، تلاش های کنونی برای ازسر گيری روند صلح ميان اسرائيل و فلسطينيان را، جدی ترين تلاش برای حل مناقشه خاورميانه طی سال های اخير دانسته است.

خانم رايس گفته است که آمريکا متعهد به پيش بردن روند صلح خاورميانه است و جورج بوش، رئيس جمهور آمريکا حل مناقشه اسرائيل و فلسطينيان را يکی از اولويت های دولت خود معرفی کرده است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34552

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هشدار عباس: اسرائيل مانع تراشی می کند، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016