شنبه 5 آبان 1386

جنجال برسر تحريف پيام‌‌هاي ويدئويي بن لادن، جهان

نوار پخش شده اخیر بن لادن 33 دقیقه ای بوده که شبکه الجزیره فقط 15 دقیقه آن را که حاکی از اقرار بن لادن به اشتباهات بوده پخش و بقیه آن را که وی به ستایش مبارزان القاعده در عراق پرداخته بود، حذف کرد.

برخی از سایت‌های اینترنتی در این باره نوشتند: پخش نوارهای ویدیویی و پیام‌های صوتی تشکیلات القاعده، توسط شبکه تلویزیونی الجزیره با تحریف و جهت پیشبرد منافع مسئولان حمایت کننده از این شبکه انجام شد.

موسسه سحاب که تولید نوارهای ویدیویی وصوتی القاعده را به عهده دارد روز گذشته شبکه تلویزیونی الجزیره را به تحریف نوارها و پیام‌های صوتی الجزیره متهم کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پایگاه های اطلاع رسانی مذکور همچنین اعلام کردند: نوار پخش شده اخیر بن لادن 33 دقیقه ای بوده که شبکه الجزیره فقط 15 دقیقه آن را که حاکی از اقرار بن لادن به اشتباهات بوده پخش و بقیه آن را که وی به ستایش مبارزان القاعده در عراق پرداخته بود، حذف کرد.

تشکیلات القاعده با انتقاد شدید از الجزیره در این باره تصریح کرد: سخنان بن لادن در نوار ویدیویی اخیر حاوی موعظه و نصیحت برای مردم عراق و فراخواندن آنان به تاسی به شریعت و کتاب الهی بوده است تا جایی که از مردم عراق خواست تا با علمایی که زیر بار ظلم و ستم آمریکا رفته‌اند، مواجه کنند.

تشکیلات القاعده همچنین تاکید کرد: مسئولان شبکه تلویزیونی الجزیره با تحریف پیام مذکور سخنان بن لادن را خطاب به مبارزان القاعده نسبت داده است، تاجایی که گویی وی از آنان تبری جسته و آنان را مورد انتقاد قرار داد.
القاعده در ادامه با زیر سئوال بردن وجدان کاری شبکه الجزیره خطاب به الجزیره گفت: پس بیطرفی شبکه الجزیره به عنوان یک رسانه گروهی کجاست؟ آیا شرافت کار رسانه ای و اطلاع رسانی رخت بربسته؟ شرم باددستی را که به خدمت صلیبی ها درجهت سرکوب مسلمانان به سینه رود.
آخرین پیام صوتی بن لادن روزهای گذشته خطاب به مردم عراق از شبکه الجزیره پخش شد.
موسسه سحاب 24 ساعت پس از پخش این پیام ، پیام دیگری خطاب به مسلمانان سودان و جزیره العرب منتشر کرد.

در همين زمينه:

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34651

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جنجال برسر تحريف پيام‌‌هاي ويدئويي بن لادن، جهان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016