شنبه 5 آبان 1386

انتقاد اردوغان از اتحادیه اروپا در ارتباط با پ ک ک، بی بی سی

ترکیه در هفته های اخیر در حال استقرار نیروهایش در مرز مشترک با عراق بوده است
رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه از کشورهای عضو اتحادیه اروپا انتقاد کرده و گفته است با وجود این که اتحادیه اروپا، حزب کارگران کردستان ترکیه، پ ک ک، را یک تشکیلات تروریستی می شناسد، برای دستگیری و استرداد آن عده از اعضای این حزب که ترکیه در تعقیب آنان است، اقدامی به عمل نمی آورد.
آقای اردوغان که در سمپوزیومی در استانبول صحبت می کرد گفت ترکیه در ارتباط با این مسئله خواهان حمایت بیشتری از کشورهای غربی است.

پیشتر، ترکیه از پیشنهادات عراق که برای جلوگیری از ورود نیروهای ترکیه به شمال عراق برای تعقیب کردهای جدایی طلب ترکیه بود، ابراز ناخرسندی کرده بود.

از جمله این پیشنهادات تعطیل پایگاه های پ ک ک، در شمال عراق، اجرای تصمیماتی به منظور جلوگیری از رسیدن پول به دست پیکارجویان پ ک ک، و استقرار نیروهای چند ملیتی برای مراقبت از مرز مشترک ترکیه و عراق بود.

وزیر خارجه ترکیه از هیئت عراقی به خاطر "نیت خوب" و "رفتار صادقانه" آنها ستایش کرد، اما گفت :"ترکیه انتظار دارد در مبارزه با پ ‌ک ‌ک اقدامی فوری و قاطع صورت گیرد."

هیئت عراقی که برای تسلیم این پیشنهادات به ترکیه سفر کرده بود پیشنهادات خود را عملی دانسته بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جانی دایموند، خبرنگار بی بی سی در آنکارا می گوید عراق تنها حاضر شده دفاتر مربوط به فعالیت های این گروه را ببندد و موانعی در راه فعالیت های پ ‌ک ‌ک، ایجاد کند که این گزینه، مورد قبول ترکیه واقع نشده است.

ژنرال بنیامین میکسون، فرمانده ارشد آمریکا در شمال عراق گفته است او برنامه ای برای اقدام علیه پ ک ک، ندارد و در این مورد ماموریتی به او داده نشده است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34652

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انتقاد اردوغان از اتحادیه اروپا در ارتباط با پ ک ک، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016