سه شنبه 8 آبان 1386

رييس جمهور منتخب آرژانتين: بيشتر موفقيتم را مديون شوهرم هستم، اميدوارم هيلاری کلينتون در انتخابات رياست جمهوری آمريکا پيروز شود، ايسنا


خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يی


کريستينا فرناندز دی کرچنر، همسر رييس جمهور در حال کناره‌گيری آرژانتين، در اولين مصاحبه تلويزيونی خود پس از پيروزی در انتخابات رياست جمهوری اين کشور، ضمن تشکر از نقش شوهرش در پيروزی خود آرزو کرد که هيلاری کلينتون، کانديدای دموکرات رياست جمهوری آمريکا نيز در انتخابات اين کشور پيروز شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشيتدپرس، کريستينا فرناندز دی کرچنر کانديدای پيروز انتخابات رياست جمهوری آرژانتين، در گفت‌وگو با شبکه تلويزيونی اين کشور، ضمن دفاع از عملکرد شوهرش در کنترل جنجال تورم و شاخص قيمت مصرف کنندگان، متعهد شد تا اولويت برنامه‌اش را روی اشتغال زايی،‌ افزايش صادرات و ارتقای مراقبت‌های بهداشتی و آموزش و پرورش قرار دهد.

فرناندز ‌٥٤ ساله که تاکنون سه دوره‌ سناتور بوده است، در انتخابات روز يکشنبه ‌٤٥ درصد آرا را به خود اختصاص داد و با ‌٢٢ درصد اختلاف جلوتر از اليسا کاريو، ديگر کانديدای زن حاضر در انتخابات و رقيب جدی خود قرار گرفت.

فرناندز در اين مصاحبه‌ی ‌٤٠ دقيقه‌يی با اذعان به اينکه هيلاری کلينتون را تحسين می‌کند، به برخی شباهت‌های بين خود و وی اشاره کرد.

بانوی نخست آرژانتين با اشاره به ديدار خود با هيلاری کلينتون در سال ‌٢٠٠٤ گفت: من با او بوده‌ام.

فرناندز يکی از عکس‌های ملاقات خود با هيلاری کلينتون را به عنوان عکس اصلی مبارزات انتخاباتی خود انتخاب کرده بود.

وی درباره کلينتون گفت: به نظر می‌رسد همه چيز حاکی از اين است که او کانديدای مطلوب آمريکايی‌ها است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما کريستينا فرناندز اذعان کرد که بيشتر موفقيت خود را مديون نستور کرچنر(شوهرش) است؛ فردی که آرژانتين را از يک بحران مالی عميق نجات داد و نرخ رشد اين کشور را به سالانه بيش از ‌٨ درصد رساند.

وی گفت: کرچنر به عنوان رييس جمهور آرژانتين فرمانده اين پروژه بوده است. دستاوردهای کرچنر در ‌٥/٤ سال گذشته بسيار حايز اهميت هستند و من اين موفقيت را مديون اين دستاوردها هستم.

فرناندز به عنوان مشاور نزديک همسرش گفت که از کمک به وی در تغيير و تحول اقتصادی کشورش افتخار می‌کند.

وی ضمن تکرار شعارهای انتخاباتی‌اش متعهد شد که به طرح‌هايش ادامه دهد.

Copyright: gooya.com 2016