چهارشنبه 16 آبان 1386

بوتو خواستار قيام عليه مشرف شد، مهر

نخست وزير اسبق پاکستان امروز خواستار قيام گسترده عليه پرويز مشرف رئيس جمهوری اين کشور در اعتراض به برقراری حالت فوق العاده شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، بی نظير بوتو در کنفرانس مطبوعاتی خود بعد از نشست با رهبران مخالف دولت در شهر اسلام آباد گفت : ملت پاکستان را به تحرک فرامی خوانم، ما در معرض هجوم هستيم.

بوتو متعهد به برگزاری تجمعی در روز جمعه در شهر راولپندی به رغم تهديدهای پليس در اين زمينه شد و راهپيمايی طولانی در ۱۳ نوامبر از شهر لاهور در شرق پاکستان تا اسلام آباد را خواستار شد.

وی گفت : چند نفر را می توانند بازداشت کنند؟ با تعدادی بيرون خواهيم آمد که زندانها گنجايش آنها را هرگز نداشته باشد و از همه نيروهای سياسی می خواهم که وحدت داشته باشند و من به لاهور خواهم رفت و از آنها می خواهم که به ما بپيوندند و در راهپيمايی طولانی در ۱۳ نوامبر از لاهور به سمت اسلام آباد شرکت خواهيم کرد.

در همين حال، شوکت عزيز نخست وزير پاکستان گفت که تاريخ برگزاری انتخابات پارلمانی با فرارسيدن ۱۴ نوامبر تعيين خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

طارق عظيم قائم مقام وزارت اطلاع رسانی پاکستان به نقل از عزيز که در نشست نمايندگان حزب حاکم سخن می گفت، اظهار داشت: تصميم در اين زمينه با فرارسيدن ۱۴ نوامبر اتخاذ خواهد شد.

عظيم افزود: مشرف نيز در اين جلسه خطاب به نمايندگان گفت که ديدگاه نمايندگان را شنيدم و هم اکنون تصميم خواهيم گرفت، نمی خواهيم که زمان جديد بسيار دور از موعد مقرر باشد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34841

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بوتو خواستار قيام عليه مشرف شد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016