یکشنبه 4 آذر 1386

در «رژه مخالفان» در مسكو، گري كاسپاروف دستگير شد، فارس


در جريان «رژه مخالفان» روز شنبه در مسكو، رهبران مخالفين، از جمله گري كاسپاروف و حدود 30 تن از طرفدارانشان كه قصد عبور از حلقه حفاظتي پليس را داشتند، به دليل نقض قوانين حاكم بر سازماندهي تظاهرات دستگير شدند.
kasparov
به گزارش سايت خبري «لنتا»، روز گذشته در رژه مخالفان در مسكو، پايتخت روسيه، گري كاسپاروف، رهبر جبهه متحد خلق توسط نيروهاي ويژه انتظامي پليس ضد شورش روسيه دستگير شد.

گري كاسپاروف همان روز شنبه در دادگاه منطقه اي شهر مسكو محاكمه و به دليل نقض قوانين حاكم بر سازماندهي تجمع، ميتينگ و تظاهرات و عدم توجه به اخطارهاي نيروهاي پليس به 5 روز زندان محكوم شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وكيل مدافع كاسپاروف اظهار داشت راي دادگاه مسكو غير قانوني است، چرا كه اين تصميم بر اساس دلايلي اتخاذ شده كه از طريق غير قانوني جمع آوري شده كه نقض قانون اساسي محسوب مي‌شود.

علاوه بر كاسپاروف، ايليا ياشين، رهبر جنبش «جوانان يابلاكا» و ليف پانامارييف، يكي از مدافعان حقوق بشر از جنبش «بخاطر حقوق بشر» و 30 تن از طرفداران ائتلاف «روسيه ديگر» نيز دستگير شدند.

به گفته شاهدين اين دستگيريها با استفاده از روشهاي زورمدارانه صورت گرفت. اين افراد بعد از ان دستگير شدند كه تلاش كردند تا از حلقه تدافعي ساخته شده توسط نيروهاي پليس عبور كرده و خود را به خيابان مياسنتسكي كه ساختمان كميسيون مركزي انتخابات روسيه در آن قرار دارد، برسانند. اين افراد نيز به نقض قوانين حاكم بر سازماندهي تظاهرات محكوم شدند.

به نوشته اين سايت، علاوه بر اين، ماريا گايدار، رهبر بخش مسكو حزب اتحاديه نيروهاي راست گرا و چند تن از اطرافيانش نيز كه در«رژه مخالفين» شركت كرده بودند، در نزديكي ساختمان كميسيون مركزي انتخابات دستگير شدند. اين افراد مي خواستند براي ارائه شكايت از نقضهاي مكرر قوانين انتخاباتي خود را به روساي كميسيون مركزي انتخاباتي برسانند.

«رژه مخالفين» روز گذشته راس ساعت 13:00 از سوي ائتلاف مخالفين به مشاركت حزب اتحاديه نيروهاي راست گراي روسيه سازماندهي شده بود كه در آن حدود 1000 نفر شركت كرده بودند و حدود 300 خبرنگار نيز در جمع آنان حضور يافته بودند. پيش از اين رهبران مخالفان اعلام كرده بودند كه تا سه هزار نفر در رژه مخالفان شركت خواهند كرد.

طبق اخبار رسانه هاي گروهي روسيه، برنامه ريزي شده بود تا تظاهرات روز شنبه مخالفين در بيش از 30 شهر روسيه برگزار شود، ولي در بسياري از موارد برگزاري اين ميتينگها لغو گرديد.


در همين زمينه:

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35017

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'در «رژه مخالفان» در مسكو، گري كاسپاروف دستگير شد، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016