شنبه 10 آذر 1386

ترکيه به شورشيان کرد در خاک عراق حمله کرد، بی بی سی

ارتش ترکيه می گويد به شورشيان کرد پ.ک.ک در داخل خاک عراق حمله کرده و "تلفات سنگينی" به اين گروه وارد کرده است.
ارتش ترکيه اعلام کرده که به گروهی متشکل از حدود ۵۰ شورشی تيراندازی کرده است. هنوز مشخص نيست که آيا سربازان ترکيه ای در اين عمليات وارد خاک عراق شده اند يا نه.

پارلمان ترکيه در ماه اکتبر به ارتش اين کشور اجازه داد برای مقابله با پ.ک.ک عمليات هايی را در خاک عراق انجام دهد. گروه شورشی پ.ک.ک اخيرا حملاتش را در داخل خاک ترکيه افزايش داده است.

عراق و آمرکا از ترکيه خواسته اند اين تهديد خود را عملی نکرده و وارد خاک عراق نشود.

به گزارش خبرگزاری رويترز، در وب سايت ارتش ترکيه آمده است: "در عملياتی اطلاعاتی، گروهی ۵۰ - ۶۰ نفره از شورشيان کرد در آن سوی مرز عراق و ترکيه [در داخل خاک عراق] شناسايی شدند. حمله گسترده ای به اين گروه صورت گرفت، و سپس تاييد شد که اين گروه تروريستی تلفات سنگينی داده اند."

روز جمعه رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه، از تصميم روز چهارشنبه کابينه اين کشور مبنی بر تاييد عمليات فرامرزی ترکيه خبر داد.

ترکيه علاوه بر تهديد به حمله نظامی، اعلام کرده که حاميان پ ک ک را مورد تحريم قرار خواهد داد و هرچند مشخص نکرده که چه نهادها يا گروه هايی را حامی پ ک ک می داند اخيرا مقررات گمرکی سخت تری در مورد مبادلات مرزی با کردستان عراق اعمال کرده و رفت و آمدهای مرزی را محدود کرده که می تواند تأثير قابل توجهی بر اقتصاد کردستان عراق و حکومت اين منطقه بگذارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بخش قابل توجهی از درآمد حکومت خودگردان کردستان عراق از عوارض گمرکی تأمين می شود.

پيکارجويان پ ک ک، از سال ۱۹۸۴ تا کنون برای استقلال از ترکيه در جنوب شرق اين کشور با دولت می جنگند و تا کنون ۳۰ هزار نفر در اين درگيری ها کشته شده اند.

ترکيه، آمريکا و اتحاديه اروپا، پيکارجويان پ ک ک را يک گروه تروريستی می شناسند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35085

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ترکيه به شورشيان کرد در خاک عراق حمله کرد، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016