پنجشنبه 29 آذر 1386

اعتراف آمريکا به مشارکت در حمله هوايی اخير ترکيه به شمال عراق، مهر

وزارت دفاع آمريکا(پنتاگون) تاييد کرد حمله هوايی اخير ترکيه به شمال عراق عليه شورشيان کرد با اطلاع آمريکا انجام شد و اين کشور اطلاعات لازم را در اختيار آنکارا قرار داده بود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه،"جف مورل" سخنگوی پنتاگون شب گذشته با اعلام اين خبر گفت : ما از حمله هوايی نيروی هوايی ترکيه عليه مواضع پ ک ک(حزب کارگران کردستان) در شمال عراق اطلاع داشتيم.

اين نخستين بار است که واشنگتن اطلاع قبلی از اين اقدام ارتش ترکيه در شمال عراق را تاييد می کند.

جنگنده های ارتش ترکيه روز يکشنبه گذشته حملاتی هوايی عليه اهداف شورشيان کرد پ.ک.ک در شمال عراق انجام دادند و مناطق زاپ، هکورک و آواسين و نيز کوههای قنديل را بمباران کردند. اين دومين بار در ماه جاری ميلادی بود که هواپيماهای ارتش ترکيه پناهگاههای پ.ک.ک را در شمال عراق بمباران کردند.

مورل در ادامه اظهار داشت : از طريق مرکز هماهنگی آنکارا اين موضوع به ما اطلاع داده شده بود. اين مرکز چندين ماه است که افتتاح شده و در آن پرسنل ترک و پرسنل نظامی ارتش آمريکا به طور مشترک در زمينه تبادل اطلاعات، همکاری می کنند.

وی هماهنگی قبلی ترکيه را در انجام حمله هوايی "کافی" خواند و گفت : پنتاگون هيچ شکايتی از اين بابت ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"ياشار بيوک آنيت"، رئيس ستاد مشترک ارتش ترکيه پيشتر گفته بود آمريکا با فراهم کردن اطلاعات مورد نياز و باز کردن حريم هوايی عراق، برای انجام عمليات هوايی به آنکارا چراغ سبز داده بود.

پ ک ک پس از حملات هوايی روز يکشنبه اعلام کرد پنج نفر از اعضايش کشته شده اند و مقامهای محلی نيز از کشته شدن يک زن در بمباران خبر دادند. سخنگوی پنتاگون دراين باره ادعا کرد: ما نگران تلفات افراد بيگناه در جريان عمليات نظامی و اثرات احتمالی آن بر عراق از لحاظ ناامنی حاصله هستيم، اما درباره تهديد تروريستی پ ک ک نيز نگران هستيم.

مسعود بارزانی رئيس منطقه کردستان عراق در اعتراض به همکاری آمريکا با ترکيه درحمله هوايی به شمال عراق، از ديدار با کاندوليزا رايس وزيرامورخارجه آمريکا که هفته جاری به طور غيرمنتظره به عراق سفر کرد، خودداری کرد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35272

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتراف آمريکا به مشارکت در حمله هوايی اخير ترکيه به شمال عراق، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016