یکشنبه 28 بهمن 1386

آغاز به کار مجمع جهان اسلام و آمریکا در قطر، بی بی سی

حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان یکی از سخنرانان مجمع جهان اسلام و آمریکا خواهد بود که از امروز در قطر آغاز به کار می کند.

در این همایش رهبران سیاسی، جامعه مدنی، تجار و بازرگانان و رسانه های گروهی از سراسر جهان عرب و آمریکا حضور پیدا می کنند.

مجمع جهان اسلام و آمریکا توسط وزارت خارجه قطر و مرکز سابان برای سیاست های خاورمیانه موسسه بروکینگز آمریکا برگزار می شود.

موسسه بروکینگز در سال 1916 تاسیس شده و یکی از پر نفوذترین موسسات تحقیقاتی آمریکا است. در حال حاضر ریاست این موسسه به عهده استروب تالبوت، دستیار وزیر خارجه آمریکا در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مرکز سابان برای سیاست های خاورمیانه در سال 2002 با کمک حئیم سابان، میلیاردر معروف یهودی مصر تاسیس شد. در حال حاضر مارتین ایندیک، سفیر سابق آمریکا در اسرائیل، ریاست این مرکز را به عهده دارد و افرادی چون کنت پولاک، تحلیلگر نظامی خلیج فارس در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و بروس ریدل (افسر پیشین سازمان اطلاعات آمریکا) در آن فعالیت می کنند.

امسال از بیش از بیست و پنج کشور در همایش شرکت کرده اند و قرار است در طول برپایی این نشست، در مورد مسایلی چون حل بحران های منطقه ای و وضعیت زنان بحث و گفتگو کنند.

همایش سالانه جهان اسلام و آمریکا که امروز در هتل ریتز دوحه آغاز می شود تا هجده فوریه ادامه پیدا می کند.

بانیان این همایش می گویند که هدف از برپایی آن، پرداختن به مسایل مهم و کلیدی است که آمریکا و جهان اسلام را از هم جدا می کند. بانیان می گویند که در این همایش به دنبال گفتگوی صادقانه و شفاف هستند.

امسال پنجمین سالی است که این همایش برگزار می شود و موضوع های اصلی مورد بحث در آن، امنیت، دین و سیاست و حکومت، توسعه انسانی و تغییر اجتماعی خواهند بود.

در نشست امسال به غیر از حامد کرزی، عبد الله واد، رئیس جمهور سنگال، علی باباجان وزیر امور خارجه ترکیه و زلمی خلیلزاد نماینده آمریکا در سازمان ملل شرکت می کنند.

همچنین سیاستمدارانی مانند مادلین آلبرایت، وزیر امور خارجه آمریکا در دوران کلینتون و صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطینی نیز شرکت می کنند.

در همين زمينه:

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35919

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آغاز به کار مجمع جهان اسلام و آمریکا در قطر، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016