یکشنبه 19 اسفند 1386

پيروزی اوباما در انتخابات مقدماتی وايومينگ، رادیو فردا

سناتور بارک اوباما روز شنبه، هشتم مارس در ادامه رقابت های انتخاباتی حزب دموکرات در ايالت وايومينگ با کسب شصت و یک درصد آراء، به پيروزی دیگری دست یافت.

رای دهندگان دموکرات در ايالت ويومينگ استقبال چشم گيری از انتخابات انجمن های حزبی در اين ايالت داشتند. رقابت نزديک دو نامزد حزب دموکرات برای انتخابات رياست جمهوری در سال ۲۰۰۸ باعث شده است تا هر رقابت انتخاباتی اين حزب، برای دو نامزد حياتی باشد.

انتخابات ایالت وایومینگ به صورت انجمن حزبی (کاکس) برگزار شد وبا احتساب این پیروزی، سناتور اوباما تاکنون از مجموع شانزده ایالتی که انتخابات در انها به صورت کاکس برگزار شده، به سیزده پیروزی دست یافته است.

سناتور اوباما اميدوار است پس از پيروزی های سناتور کلينتون در انتخابات روز سه شنبه هفته گذشته، بتواند برتری او را قبل انتخابات پنسلوانيا کم رنگ کند.

هيلاری کلينتون، سناتور ايالت نيويورک، توانست از چهار انتخاباتی که روز سه شنبه برگزار شد، در ايالت های اوهايو، تگزاس و رود ايلند به پيروز برسد و باراک اوباما، سناتور ايالت ايلينويز، تنها به پيروزی درايالت ورمونت بسنده کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ايالت ويومينگ دوازده کرسی نمايندگی در گردهمايی ملی حزب دموکرات، که در ماه اوت برگزار می شود، دارد.

انتخابات مقدماتی روز سه شنبه در ايالت می سی سی پی، با ۳۳ کرسی نمايندگی، ادامه خواهد يافت و در ۲۲ ماه آوريل انتخابات ايالت پنسلوانيا برگزار می شود.

هيچ يک از دو نامزد حاضر در رقابت های حزب دموکرات برای انتخابات رياست جمهوری آمريکا نخواهند توانست ۲۰۲۵ کرسی نمايندگی لازم برای انتخاب شدن را به دست آوردند، بنابراين سناتور کلینتون و سناتور باراک اوباما می کوشند تا حداکثر کرسی های نمايندگی موجود را برای خود کسب کنند.

در حالی که سناتورجان مک کين به عنوان نامزد حزب جمهوريخواه در انتخابات رياست جمهوری آمريکا در سال ۲۰۰۸ انتخاب شده است، روز شنبه نيز در انتخابات وايومينگ به پيروزی دست يافت.

سناتور مک کين سه شنبه گذشته توانست با پيروزی در چهار ايالت تگزاس، اوهايو، رود ايلند و ورمونت به تعداد کرسی مورد نياز، ۱۱۹۱ کرسی، در گردهمايی ملی حزب دست يابد.

جان مک کين، سناتور آريزونا، انتخابات مقدماتی رياست جمهوری حزب جمهوريخواه را در سال ۲۰۰۰ به جرج بوش، رييس جمهوری کنونی، ايالت متحده باخته بود

ستاد تبليغاتی خانم کلينتون پيش از انتخابات روز شنبه اعلام کرده بود که احتمالا اوباما در وايومينگ و می سی سی پی پيروز می شود ولی روز ۲۲ آوريل، هيلاری کلينتون، نفر اول انتخابات مقدماتی رياست جمهوری دمکرات ها در ايالت مهم پنسلوانيا خواهد بود.

باراک اوباما، پس از شکست در روز سه شنبه پيروزی خانم کلينتون را تبريک گفته و يادآوری کرده بود که وی همچنان پيشتاز انتخابات مقدماتی حزب دموکرات است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، آقای اوباما تاکنون ۱۵۷۸ کرسی نمايندگی در گردهمايی ملی حزب را به دست آورده و خانم کلينتون دارای ۱۴۶۸ کرسی نمايندگی است. کانديدايی که به ۲۰۲۵ کرسی نمايندگی دست يابد، می تواند به عنوان کانديدای حزب دموکرات در انتخابات رياست جمهوری ماه نوامبر انتخاب شود.

در همين زمينه:

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36156

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پيروزی اوباما در انتخابات مقدماتی وايومينگ، رادیو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016